Waar is jouw paard bang voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Waar is jouw paard bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:25

Aangezien angst ook een deel van het gedrag is dacht ik dat het hier goed staat, mocht dit niet zo zijn dan hoop ik dat een mod zo aardig wil zijn om het eventjes te verplaatsen. O:)

Ik hoor vaak dat paarden bang zijn voor de gekste dingen, mijn verzorgpaarden zijn bijvoorbeeld bang voor:

-kippen
-geiten
-water (ofja...ze wil er niet doorheen, of ze echt bang is weet ik niet)

Dus, waar zijn jullie paarden bang voor? Brand los!

Tamsin

Re: Waar is jouw paard bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:25

Voor haar eigen schaduw :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:27

Ohh... dat lijkt me nou heel handig... Echt zo bang dat ze ervoor wegrent dan ook?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:28

Niks eigenlijk *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:28

Voor heel erg weinig eigenlijk, vuilnisautos, ambulance met zwaailicht en sirene, asfalteermachine, dieren maakt hem niks uit. Maar een oranje vlagje van een kinderfietsje, een brandnetel of tak die anders over het pad liggen en vooral die enge halve tractorbanden die vaak bij uitritten staan. Daarvan raakt hij helemaal over de zeik. We zijn wel eens door zoiets in een droge sloot beland van het hard achteruit rennen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:32

Oh dat is niet niks, Karuna. De post begon zo rustig, helemaal niks... behalve de meest, voor ons dan, niet akelige dingen haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:37

Geen idee waar het aan ligt, de enige logica die we kunnen bedenken is dat machines ed echt nooit een roofdier kunnen zijn. Die andere dingen natuurlijk wel, die liggen aan de kant van de weg op de loer, hij komt uit semiwild dus wie weet zit het daarom zo diep. :? . De asfalteermachine van de tweede dag dat hij bij ons was. De straat van stal werd gedaan dus daar meteen gebruik van gemaakt. Hij stond er met zijn neus bovenop heel nieuwsgierig naar te kijken. :D

We hebben hem vanaf vrij jong en steeds bewust geoefend ook, maar vooral de tractorbanden in de buitengebieden is heel erg opletten en desnoods in gestrekte draf erlangs. Loop ik ervoor of naast aan de hand dan is het snurkend en heel snel ervoorbij.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:38

Kan ik me goed voorstellen dat je dan goed op moet letten! Het enige waar zij snurkend langs gaat is stromend water dat ze wel hoort maar niet echt kan zien (als we over een brede brug gaan bijvoorbeeld)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:41

Mijne schrikt bijna nergens van alleen van paraplu mijn andere paardje is net 1 dus alles beetje leren niet bang te zijn maar hij is niet erg schrikkerig

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:45

Laatst stonden de prullenbakken op een andere plek, en oh oh wat was dat eng!! 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:46

Alleen voor modder volgens mij. Modder eet paarden :j Sinds dit jaar kunnen we niet meer in de wei/paddock als er modder ligt, met geen mogelijkheid er in te krijgen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:50

Hahaha Wianca, zelfs niet als er meer paarden de paddock/wei op gaan? Blijft die dan toch alleen achter?

En dogs_horses, een ander paard bij ons op stal heeft daar ook veel last van.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:51

Koeien :+

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 14:52

Zelfs als ze maar wat staan te staan? Ik snap het wel als ze bokkensprongen aan het maken zijn. (zoals de geitjes vandaag toen ik op buitenrit was... _-:( )

silkeireja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:54

Mijn paardje vind keien heel erg eng

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:56

Altijd, en vaak vinden de koeien het maar komisch hoe hij zich staat aan te stellen en dan gaan ze mee rennen langs het hek.. Het is een beetje een vicieuze cirkel haha :') Ik moet wel zeggen dat het nu om mijn ex-leasepaard gaat

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:56

Vrachtwagens/tractoren en soms reuze gevaarlijke bakkabouters *\o/*

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:57

Mn shet is van tijd tot tijd bang voor waterplasjes
Maar dan alleen als we aan t wandelen zijn, op de wei gaat ie er gerust in rollen >;)
Maar onderweg eten ze ponies op :j :roll:

Mn Arab weet ik nog niet zo goed, maar die is op het erf bang voor alle bewegende voertuigen :(:)
Laten we zeggen, hij is nog lang niet verkeersmak :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:05

MorganeR schreef:
Hahaha [paard], zelfs niet als er meer paarden de paddock/wei op gaan? Blijft die dan toch alleen achter?

En dogs_horses, een ander paard bij ons op stal heeft daar ook veel last van.

Dan krijg je vieze voeten :roll:

Nee, op moment zelfs dan niet, echt ezel gedrag is het. Om moe van te worden. Dus dan gaat ze maar mooi op stal, paard vangen is niet mijn hobby en ze is er met geen mogelijkheid in te krijgen.

Weiland wil ze inmiddels wel weer op (stal is saai :O), maar de paddock is echt een no go op moment.

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:08

Blacky is bang voor een hond die aan het blaffen is 'vanuit' een container (dier staat gewoon achter de bosjes) terwijl hij op horse event gewoon door de menigte heen wandelt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:08

Ik heb 1 pony die doodsbang is voor alle soorten spuitbussen/spuitflacons.
Zodra hij die ziet is hij weg! Een ander paard is doodsbang voor dekjes,dekens en zadels,maar zij heeft een trauma van vroeger.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:09

Voor dieren in de wei die hij nog nooit gezien heeft, denk dan aan ezeltjes, geiten, schapen, anders uitziende koeien enz.
Wanneer hij ze een paar keer heeft gezien dan is het oke.

Het rare is dat hij helemaal verder nergens bang voor is zoals groot vrachtverkeer, luchtbalon die boven hem hangt enz.

Raar manneke heb ik toch.
Maar ja hij is pas 4 en kent nog niet alle boerderij dieren :+ .

Xrachelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:10

Koeien heel erg zijn er veel mee aan het oefenen maar ze blijft in paniek raken door nare ervaringen toen ze klein was

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:14

Water en bakmonsters :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:19

Witte brievenbussen die zijn gevaarlijk volgens mijn pony >;) Daar moet je met een hele grote boog (liefst via de overkant van de weg) omheen. Van die watervalletjes/fonteintjes wil ie ook wel eens heel hard op de rem gaan. Maar baasje is (dan) het engst }> Dus loopt ie maar door.