Wil niet uit de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Natural147

Wil niet uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 11:14

Heyy,

Mijn verzorg paard wil niet uit de wei.
Ik kan haar heel pakken maar ze wil noet vooruit.
Ik heb alles geprobeerd, loopt niet mee, lukt niet met snoepjes, zelf niet als ik hard trek.
Er staat nog een ander paard bij haar in de wei en die wil er iets te graag uit, en hoe je haar ook achter uit zet hij blijft.
De wei is afgesloten met schrikdraad en niet met een gek en daar ben ik al niet held in ;)
Plzz iemand tips???

Tillie20

Re: Wil niet uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:20

Vooruit drijven? Ik gebruikte altijd een leadrope, die is langer dan een halstertouw. Dan kon ik het paard vooruit drijven door voorzichtig naar zijn achterkant te zwiepen(maar hem niet aan te raken natuurlijk). Als hij in beweging komt neem je meteen de leiding naar een bepaalde kant toe en beloon je hem.

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:31

Mijn paard wil ook ook nooit uit de wei!

Een beetje zigzaggen en dan wou het wel!

En dat andere paard voor het draad gwn wegjagen !

en anders moet je met iemand anders naar de wei gaan?

dan kan diegene dat Paard wegjagen?

Natural147

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 13:31

Dat zigzaggen helpt zolang het niet in de richting van de opening is ;) en dat andere paard staat altijd voor die van mij dus als ik haar wil weg hafen jaag ik m'n eigen paard ook weg.
Dus ... ;)

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:35

Staat ze op veel gras en krijgt ze veel voer

Dan zou het misschien hoefbevangenheid kunnen zijn

Natural147

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 13:42

Ze staat 24/7 in de wei en geeft slechte hoeven.
Ook heeft ze zo ernstig overgewicht dat het lijkt als of ze drachtig is(wat echt niet zo is).
Het zou ook enrnstige pijn aan een voorneem kunnen zijn maar ik weet niet hoe ik dat kan zien.
Ook wil ik haar graag helpen met haar overgewicht en stijfheid maar ik weet niet zo goed hoe ik dat miet aan pakken, want de eigenaar boeit het niet zo veel, ik heb haar zelf nog nooit gesproken,
Maar ik kan dat paard natuurlijk niet helpen als ze niet eens de wei uit wil

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:45

Dan kan je waarschijnlijk wel van hoefbevangenheid uitgaan
Misschien handig om naar de dierenarts te gaan die weet wel wat hij moet doen :)

Natural147

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 13:49

Maar hoe?
Via die eigenaar zal het weer een half jaar duren het moet wel.
Maar het toch niet mijn paard....
Tips?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:50

Het is niet jouw paard en je hebt de eigenaar nog nooit gesproken? Met wie ben jij dan in contact over dit paard?

Natural147

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 13:57

Ik bedoel nooit ontmoet
Wel toestemming hoor ;)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:27

Misschien iets leuks gaan doen voor het paard als je haar uit het weiland haalt. Als je door de poort van de wei bent een bak biks geven en direct terug zetten..
Ze komen dan idd voor het voer, maar ze komen wel.

En het enige wat ik wil zeggen. DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:30

En achteruit?

Natural147

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 14:47

Help magnesium?

Achter uit doet ze prima maar dat heb ik nog niet geprobeerd naar de uitgang toe

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 14:53

Is het altijd zo geweest of is het heel opeens?
Loopt ze wel gewoon en niet al te sloom?

Natural147

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 14:59

Andere keren liep ze wel gewoon mee, het was voor het eerst dat ze opeens zo raar deed.
Sloom....ja maar dat kont door haar stijfheid en waarschijnlijk/zeker hoefbevangengeid

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:02

Als je weet waar de eigenaar woont kun je bij hem/haar langsgaan om te zeggen dat de pony dringend een dierenarts nodig heeft... Dan gaat het tenminste een stuk sneller dan via mail ofzoiets.

Nadat de pony medisch weerzin orde is kun je verder met hem uit de wei halen en trainen

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:04

Heb je haar nog aan het lopen gekregen ? Wel gereden ?
Ik zou er eigenlijk zo snel mogelijk een dierenarts bij halen

Natural147

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:06

Ja, maar..... Dat weet ik dus niet.

Kan ik haar tijdelijk niet helpen?
Of moet echt de arts erbij?

Door gaar overgewicht(wat super extreem is) en "stijfheid/hoefbevangen" is dat onmogelijk, ik heb alleen nog maar met haar gestapt

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:11

als het overgewicht extreem is, en ook nog hoefbevangen dan zou ik er een dierenarts bij halen. Vraag aan de eigenaar waar hij woont + het telefoonnummer

Als je het telefoonnummer wel weet kun je bellen.
Laatst bijgewerkt door Skinfaxi op 02-08-14 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:12

Met zo snel mogelijk bedoel ik net net zoals mer koliek dat het binnen nu en 10 minuten moet ofzoiets hoor. Ik probeer je niet bang te maken. Maar het is gewoon fijn als de pony er snel vanaf is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:13

Ligt het aan mij of is het nogal apart dat je de eigenaar van je verzorgpony nog nooit ontmoet hebt...?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:18

Yezzi schreef:
Ligt het aan mij of is het nogal apart dat je de eigenaar van je verzorgpony nog nooit ontmoet hebt...?

Als je de eigenaar nog nooit ontmoet heb zal ik inderdaad wel begrijpen dat het contact zo langzaam gaat. Meestal willen mensen héél goed weten wie er met hun paard bezig is, en als je de verzorger van je paard nog nooit gezien hebt, lijkt het me ergens wel logisch dat hij er niet een dierenarts bij zou halen. Hij geeft kennelijk niet genoeg om zijn paard om de verzorger te kennen, laat staan om er een dure dierenarts bij te halen.

Maar misschien trek ik te vroeg conclusies hoor ;)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:19

Okee maak me al een stuk minder zorgen dat je hebt gestapt.
Was niet raar bedoelt hoor ik vroeg me gewoon af of ze wel wou bewegen.
Heb hetzelfde mee gemaakt, verzorgpony wou absoluut niet meer lopen, heb getrokken, erop gezeten en geschopt (was echt ten einde raad en jong) en heb haar uiteindelijk met veel trekken en duwen met behulp van anderen de wei uit gekregen. Ze wou echt niet lopen en vlak buiten het hek zijn we blijven staan en gewacht op de dierenarts, die uiteindelijk de conclusie trok dat ze een bacterie in de hersenen had. Ze stond heel erg te wankelen op haar benen. Als je haar gewoon zag staan in de wei zag je er niks mis aan, maar toen we haar ergens anders weer stil zette zag ze er gewoon niet uit. De dag erna, ze had gewoon geen gevoel voor evenwicht meer en de bacterie had haar hersenen enorm beschadigd. We hebben haar toen uit haar lijden verlost.
Vandaar dat ik het even vroeg, hoopte dat het niet zoiets was. Maar als ze nog te berijden was maak ik me daar geen zorgen meer om. Toch zou ik er voor de zekerheid naar vragen bij de eigenaar, misschien weet die iets, en er wel een dierenarts bij halen als die het ook niet weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:23

Mariett schreef:
Yezzi schreef:

Als je de eigenaar nog nooit ontmoet heb zal ik inderdaad wel begrijpen dat het contact zo langzaam gaat. Meestal willen mensen héél goed weten wie er met hun paard bezig is, en als je de verzorger van je paard nog nooit gezien hebt, lijkt het me ergens wel logisch dat hij er niet een dierenarts bij zou halen. Hij geeft kennelijk niet genoeg om zijn paard om de verzorger te kennen, laat staan om er een dure dierenarts bij te halen.

Maar misschien trek ik te vroeg conclusies hoor ;)

Daar gaat het me niet om, in mijn oren klinkt dit hele verhaal nogal apart... Kan aan mij liggen hoor, maar ik snap niet hoe je als verzorgster een pony gaat verzorgen die van iemand is die je niet eens kent en nooit ontmoet hebt? Dit maakt het verhaal een beetje ongeloofwaardig.

Maargoed, dit gaat wel offtopic.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:28

Mag ik vragen waar de pony staat dan, staat ze echt ergens in the middle of nowhere in een weitje of ergens op een stal, dan zou je eventueel de staleigenaar er nog wat kunnen vragen maar het beste is om eerst de eigenaar zelf in te lichten. Ik ben vrij zeker dat dit niet gewoon klieren is.