Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb jij ook zoiets? ) 

Ik heb Huugje nog niet naar de manege gebracht om hem door te laten rijden, ik hoop eigenlijk dat mijn vriend hierheen kan komen. Anders vind ik het weer zo sneu voor ons andere paard, ze zijn erg aan elkaar gehecht.
en als je moedige bui hebt, steeds een klein stukje erop....totdat je je paard en jij zelf bomproef hebt...jij zelfvertrouwen hebt dat je paard zich niet van de wijs laat brengen..
rocymax schreef:Dat is ook een goed idee Russell, afstijgen en later gewoon weer opstappen. Dit pad is vrij lang hoor, ongeveer 3 km, en dan later komen er natuurlijk nog meer weggetjes omhoog, maar het idee is goed.
Jahoor, kom jij maar als kraker met je honden, gezellig, kan je gelijk mee de buitenritten maken
) op een paard ziet het er toch best eng uit. En dan heb je zo'n lolbroek onder je kont die dan even, vlak langs de reling, zichzelf even helemaal uitschudt (en dat vervolgens aan haar moeder vertelde - joh, moet je schudden, komt er toch zo'n leuk geluid uit! - zodat die dat de dag erop deed, monsters
). Liefst stap ik af om dat stukje te lopen en anders rij ik bij voorkeur in het midden met mijn blik op het eind en dan maar gewoon blijven ademhalen. Maar goed, ik geloof niet dat dat in de buurt komt van waar jij mee zit.
Het doorrijden van Huugje laat ik idd door een professioneel iemand doen en dan vooral de beenhulpen, dus als je meer druk geeft naar rechts , dat hij niet protesteerd of niet begrijpt, maar dus ook daadwerkelijk naar rechts gaat. Bovendien denk ik erover om na het doorrijden, zelf ook wat meer les te nemen met Huugje om te kijken of er ook belangrijke fouten zitten in mijn rijden. I
want dit had anders af kunnen lopen. Dus Sas een beetje geluk moet je ook hebben en die Huugje van jou is niet gek.