Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Leen schreef:Dat is toch met de bedoeling dat hij het niet eng gaat vinden? Dus dan heeft een schriktraining weinig nut voor jullie. Je kan er wel gewoon oefeningen van maken zodat hij dat met ogen toe kan en dat je zelf ook weet, moest je in zo'n situatie komen dat hij dat niet erg vind. Bijvoorbeeld een zeil, bruggetjes, poortjes, wapperende vlaggen, linten waar je onderdoor moet,...
Ik zou me eerder richten op de uitdaging groter maken, dan iets vinden waar hij schrik van heeft.
Gini schreef:Ontploffende ballonnen.
Verder kan je dingen combineren. Van zeiltjes is die niet bang, maar ook niet wanneer iemand er wild zwaaiend mee van achter een muurtje komt? Daar schrikt mijn paard meestal van. Van dingen die plots ergens van achter tevoorschijn komen.
toch fijn dat je een paard heb waarbij je moet zoeken naar de enge dingen
TurdusMerula schreef:Niet specifiek hier meer op trainen, maar lekker naar buiten gaan en dealen met wat je er tegenkomt.
SienenIvo schreef:TurdusMerula schreef:Niet specifiek hier meer op trainen, maar lekker naar buiten gaan en dealen met wat je er tegenkomt.
Maar dat is eigenlijk het enigste wat ik nog kan doen met hem.. Rijden lukt niet echt meer ( hij is te oud) & dat was eigenlijk nog iets waar ik van dacht dat zo nog leuk voor hem zijn..