Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Persoonlijk zou ik opteren voor het erkennen maar wel duidelijk maken dat er nu eenmaal ook drukke mensen zijn. Zoontje van mn stalhoudster is vaak ook ontzettend druk, maar eigenlijk alle paarden hier zijn daaraan gewend en doen er ook niet moeilijk meer over.

. 1 voordeel, ze doet het bij iedereen op het moment dat ze een bui heeft.
En gestaagd gaat het beter. Ze is nu drachtig, daar zal het gedrag wel vandaan komen. Dus neem ik het voor lief dat ze haar mens niet aan haar poezelige lichaam wil hebben. Dat hebben zwangere vrouwen wel vaker toch?
Geduld is zeker een sleutelwoord. Ik beleer zelf ook een merrie, ze is nu 4,5 jaar.
Ik geloof niet dat een paard ooit met opzet gemeen wil zijn naar je, gemeen zijn zit eerder in de natuur van een mens. Spelen en plagen kunnen ze wel goed, maar ook dit is uitdagen en testen van grenzen. Leiderschapsrol aannemen is belangrijk met jonge paarden, maar wees ook niet te bang om jouw paard te volgen. Van uit vertrouwen kan veel bereikt worden. kellaxy schreef:Zo dan, dat je dat gedurft hebt als net-manege-af-ruiter. Een join up is niet zomaar iets wat je effe doet? Volgens mij heb je genoeg mensen die daar fel op tegen zijn. Maar goed het was waarschijnlijk het juiste paard om het bij te doen. Mijn paard is alleen niet dominant.. ze doet het niet om te pesten maar ik moet haar echt overtuigen heb ik het idee.. Sommige paarden kunnen heeel gemeen zijn en je echt pesten .. Slimme beesten!
.