Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rider01 schreef:Geen ervaring mee
maar zou het kunnen dat hij zich gewoon niet zo fijn/lekker voelt door dat been en daardoor wat terughoudend is?
Arthis schreef:als ik mijn haflinger minder aandacht geef. Minder met hem doe dan word die van mij ook zo. Als ik langer als ander halve week op vakantie ben dan is het helemaal erg. Maar die van mij heeft waarschijnlijk door dat hij verwaarloost is geweest soort van verlatings angs of zo denk ik. Meestal als ik hem een week 2 weken meer met hem ga doen is het weer normaal dus. Ik denk dat het wel goed komt en gewoon lkkr doen wat je kunt doen met hem komt waarschijnlijk wel weer goed
simodi schreef:Ik heb de ervaring dat paarden gewoon graag wat met je willen doen, en niet alleen zijn. Zelfs als ze niet fit zijn vinden ze de gewone routine fijn, samen bezig zijn waarbij jij als leider aangeeft wat er gaat gebeuren.
Mag je wel met hem wandelen? Want dan zou ik dat zeker doen, al doe je per keer maar een klein stukje en langzaam, je bent er dan wel even uit met hem.
Mag hij niet van stal, dan zou je misschien iets anders, nieuws kunnen gaan doen, zoals bijv gaan oefenen met touchen en targetten. Dan leer je hem om dingen aan te raken en op te pakken. In het begin met een brokje en later evt met een clicker. Dat vinden veel paarden ook leuk om te doen. Je kunt als je het een beetje onder de knie hebt dan telkens nieuwe dingen toevoegen om mee te oefenen, zoals een pion, paardenbal etc.
SmartBH schreef:Rider01 schreef:Geen ervaring mee
maar zou het kunnen dat hij zich gewoon niet zo fijn/lekker voelt door dat been en daardoor wat terughoudend is?
Wel de eerste acht dagen waarin hij duidelijk pijn had, sloot hij zich niet af. Nu is het been terug wat gezwollen, maar hij heeft niet zoveel pijn als tijdens de eerste week. Ik dacht dit eerst ook, maar het is wat tegenstrijdig met de eerste ervaring. Daar mankte hij echt, nu enkel in draf en niet in galop. (Ik heb trouwens niet met hem gewerkt na zijn crossen)
SmartBH schreef:simodi schreef:Ik heb de ervaring dat paarden gewoon graag wat met je willen doen, en niet alleen zijn. Zelfs als ze niet fit zijn vinden ze de gewone routine fijn, samen bezig zijn waarbij jij als leider aangeeft wat er gaat gebeuren.
Mag je wel met hem wandelen? Want dan zou ik dat zeker doen, al doe je per keer maar een klein stukje en langzaam, je bent er dan wel even uit met hem.
Mag hij niet van stal, dan zou je misschien iets anders, nieuws kunnen gaan doen, zoals bijv gaan oefenen met touchen en targetten. Dan leer je hem om dingen aan te raken en op te pakken. In het begin met een brokje en later evt met een clicker. Dat vinden veel paarden ook leuk om te doen. Je kunt als je het een beetje onder de knie hebt dan telkens nieuwe dingen toevoegen om mee te oefenen, zoals een pion, paardenbal etc.
Dat touchen of targetten zou wel iets voor hem zijn. Wat een leuk idee, dit is misschien wel iets dat we kunnen doen ! Bedankt voor de tip, ik denk dat hij dat heel erg leuk zal vinden!
Rider01 schreef:Geen ervaring mee
Jadybabe schreef:Maak hetzelfde mee. Paard staat voor een maand in training bij een vriendin. Het is dat ik haar herken aan haar uiterlijk maar qua karakter staat er een vreemd paard. Ze is vaker weggeweest maar ik heb nooit zo n
Verandering meegemaakt. Net of er een muur is opgetrokken tussen ons. Van vreselijke onderzoeker en bemoeial naar braaf paard. Klinkt ideaal als ik zo opschrijf maar het voelt niet goed. Ik hoop dat ze weer gewoon doet als ze over drie weken thuis komt. Kunstjes wat ze thuis leuk vindt om te showen voor snoep, nou daar is ze ook maar matig voor te porren. Ik heb geen tips, ik lees mee.
No_No schreef:Dan zou ik hem persoonlijk inderdaad gaan uitdagen met spelletjes etcetera. Lekker poetsen en kletsen.
Hij mag wel in de wei?
Dan mag hij ook wel stappen aan de hand toch?
Beterschap!
Jadybabe schreef:Kijk nu jouw profiel pas, ook quarter horse hahaha..... Zijn vaak metaal paarden;( lees eens paardentypen van Eric Llaarackers, een eye opener over paardentypen. Vaak met dit type paarden is dat ze zich kunnen terug trekken in hun eigen wereldje. Die van mij is een aarde metaal type en nu slaat het door naar meta al. In zichzelf, en ik baal er van. Ik houd van die gezellige vreetzak, maar nu........
in het begin was hij nogal bang om zijn weidemaatje te verlaten, maar eenmaal hij weer wat in routine zat kwamen die oortjes terug naar voren. We hebben 15 min langzaam gestapt, dan 30 min laten grazen op onze pitstopplaats :p en dan 15 min terug.
heb er gebruik van gemaakt om oefeningen te maken op tempo. Hij was zeer gefocust op mij, zocht steun, zocht leiding en was heel erg gewillig om alles te doen. Wanneer we terug kwamen in de weide liet ik hem los zodat hij kon drinken, normaal stapt hij dan op het gemakje door naar zijn winterweide en sluiten we dan af. Maar hij kwam nadat hij gedaan had met drinken achter ons aan gegaloppeerd. Paardje was duidelijk happy met de uitstap en ik ook! 
heb mijn paardje weer terug denk ik ! Hopelijk blijft het nu zo, zijn oogjes blonken terug dus ik ben heel erg gelukkig hiermee ! Nu moet enkel dat been terug in orde komen en dan zijn we weer klaar om als een team te werken