Ik heb een pony die in daglicht nog een beetje ziet, maar in het donker echt blind is en dan ook bang wordt. We zijn van stal verhuist en hij gaat nu 's nachts op stal ipv in de weide te blijven, en hij vindt het super. Gisteren heb ik hem binnengezet toen het al donker was, en dit ging gepaard met veel onzekerheid en gesnuif en al struikelend de stal in gaan. Dacht eerst dat dit was omdat we nog maar pas verhuist zijn, maar vandaag hem wat eerder binnen gehaald, toen het nog net licht was, en dat ging gewoon zonder bang zijn en heel vloeiend (hij ging zelfs voorop
).Dus ja .. wat nu? Hij lijkt het fijner te vinden als hij bij daglicht op stal kan. Zodra het begint te schemeren merk je al dat hij in de paddock wat onrustig wordt. Ik wil hem best voor het donker binnen zetten, maar dit betekent wel dat dit steeds vroeger zal worden. In de winter zal hij dan om 16.30u "al" op stal staan (hij gaat wel 's morgens om 7.30u naar buiten met zijn vriendje). Of zou ik het toch maar laten en hem blijven 's avonds binnen zetten, zodat hij wel zijn 12u of langer buiten staat?
Ik vind het een moeilijke...
Was ik vergeten

. Dus dat weet ik dan ook niet goed hoe ik dat moet doen of wat dat gaat geven..
(net hetzelfde als de lamp die er gaat komen gewoon aan laten .. allemaal leuk en wel, maar dat kost ook geld .. )
maar de rest ( gewone lantarens ) mochten wel aan.
).