Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
doezel2 schreef:ik denk dat hij de baas over je probeert te worden. en de baas van de kudde.
Nens77 schreef:Ik denk dat jouw paardje op zoek is naar een plekje in de rangorde.
Waarschijnlijk probeert hij hoger in rang te komen.
Consequent blijven over wat wel en niet mag, en vol blijven houden.
Als hij een keer bij een wat dominanter paard staat wordt dat bijten en vasthouden wel afgestraft hoor, maar dat is voor je eigen paardje ook niet leuk maar er worden hem wel manieren bij gebracht.
En als je zelf niet sterk genoeg in je schoenen staat, gewoon om hulp vragen in je omgeving of van een professional.
Nog een laatste tip, stap nooit achteruit als je paard dreigend op je af komt want dan ga je uit zijn ruimte en heeft hij het 'gewonnen'. Beter zwaai je met je armen (met zweepje met zakje eraan of iets) en schreeuw je zodat hij afhaakt van zijn 'aanval'.
Succes ermee.....
LBLGypsyCobs schreef:Heb je niet de mogelijkheid om hem bij een hele club dominante dames te zetten?
Stond hij in de opfok alleen met leeftijdsgenoten?
LBLGypsyCobs schreef:Dus zowel aan moeders zijde als in de opfok heeft hij nooit een meerdere gehad.
Pfoeh dat is een lastige hoor.
Probeer een kudde voor hem te vinden waar ie flink op z'n mieter krijgt, dan is hij maar even zielig, maar als hij op deze leeftijd al niet te doen is, hoe moet dat dan over een paar jaar?
Is hij continue dominant bezig, zowel in de kudde als in de omgang?
kyara1989 schreef:Nens77 schreef:Ik denk dat jouw paardje op zoek is naar een plekje in de rangorde.
Waarschijnlijk probeert hij hoger in rang te komen.
Consequent blijven over wat wel en niet mag, en vol blijven houden.
Als hij een keer bij een wat dominanter paard staat wordt dat bijten en vasthouden wel afgestraft hoor, maar dat is voor je eigen paardje ook niet leuk maar er worden hem wel manieren bij gebracht.
En als je zelf niet sterk genoeg in je schoenen staat, gewoon om hulp vragen in je omgeving of van een professional.
Nog een laatste tip, stap nooit achteruit als je paard dreigend op je af komt want dan ga je uit zijn ruimte en heeft hij het 'gewonnen'. Beter zwaai je met je armen (met zweepje met zakje eraan of iets) en schreeuw je zodat hij afhaakt van zijn 'aanval'.
Succes ermee.....
Heb zijn moeder uit het wild gepulkt dus weet wel wat ik doe en zijn vader zelf opgevoed... Dus weet wel wat ik doe! Maar ja niets helpt bij hem ja alles maar even en nee ga zeker niet aan de kant dat weet die ook wel... Heb het ook al op veel manieren geprobeerd maar niets lijkt te helpen of maar heel ff de zweep helpt niet slaan niet negeren niet... Dat is ook de rede dat ik het hier voorstel omdat ik het niet meer snap! En hij weet echt wel dat wij de baas zijn want hij doet het en daarna zie je hem van zich zelf schrikken omdat die weet dat die op z'n donder krijgt