Vervelend paard of verveeld paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Andewi

Vervelend paard of verveeld paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:18

Hoi Bokkers,

moet ik hier iets aan doen?

zal even proberen mijn "probleem" te schetsen.

we hebben 3 paarden die momenteel 24\7 buiten staan.
waarvan 2 samen in de wei en 1 appart in het land naast de andere 2.
alle drie samen lukt niet want dan vallen er gwonden :D

Maar nu is het paard wat alleen staat (tuiger)
altijd aan het sjouwen met alles wat los en vast zit.
hij kan via de paddock in zei weiland komen en alles waar hij bij kan verdwijnt naar achter in zn wei.

Waaronder voer emmers, water drinkbakken, hindernis matriaal en weide paalen alles neemt hij mee, hij heeft het zelfs een keer gepresteerd om de aanhanger naar achter in de wei te krijgen.

Hij doet er verder niks mee. Het is een soort van verzamel actie.
Bijvoorbeeld: Hij neemt er gerust een paar uur de tijd voor om zn waterbak (200 liter ) leeg te laten lopen, hij gaat met 1 hoef op de rand staan zodat het water er uitloopt, Net zolang tot dat de bak licht genoeg is om hem te verslepen en dan sleept hij de bak met zn tanden naar achter in de wei. ( is +/- 200 meter)

En dan is hij helemaal trots!
Als ik dan de wei in loop dan wil hij me dat echt laten zien.

We mennen 3 tot 4 keer in de week met hem en hij wordt ook regelmatig gelongeerd.
Het is verder een heel vrolijk paard.

Zouden jullie dit zien als een probleem?
Ik heb me er nog niet echt aan geergerd eerder om gelachen.
ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:20

Ik denk verveeld. Dit deed mijn tinker namelijk ook toen hij nog alleen stond. Maatje erbij en het was klaar.
Wij moesten veel ingraven of in beton zetten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:21

Haha, je hebt wel een heel fanatiek paard.
Het klinkt richting mij alsof hij zich verveeld en dus dit doet om zichzelf bezig te houden.
Is een weidemaatje helemaal geen optie bij dit paard? Kleine shetlander of eventueel ander dier.
Of misschien een bal of ander speelgoed in de wei proberen.

Andewi

Re: Vervelend paard of verveeld paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:27

Nee een weide maatje is niks hij stort zich dan met volle overgave op die andere pony en blijft de hele dag daar achter aan jagen.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:29

Je mag die van mij wel even lenen (paar dan he). Dikke goedzak maar als het hem niet zint krijg je dat op een fatsoenlijke nog dringende manier te horen. :p
Hij heeft al veel paarden van deze fratsen af geholpen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:30

Wat fanatiek is ie dan :D
Je kan ook speciaal voor hem wat spullen voor hem neer leggen?
Zoals een paar autobanden of zo, dan kan ie daarmee aan de gang.

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 12:37

Hij Heeft momenteel 2 skippyballen en 2 autobanden en een lege olie ton waar hij mee MAG spelen maar daar doet hij niks mee.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:20

onze tuiger staat met 2 anderen. hij is eigenlijk overal bang van, maar weet ook altijd alles te verplaatsen. Je kan idd de waterbak beter niet vullen ,want hij schopt hem leeg en gaat er mee aan de haal. Met emmers is hij een ware kunstenaar en laten we het over schrikdraad paaltjes maar niet hebben. Hij voelt met zijn neus haren of er stroom op het draad staat, zo nee, dan vliegen de paaltjes letterlijk door de llucht.... Je moet er mee leren leven denk ik :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:22

ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een filmpje.. hillarisch lijkt het me.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:34

Hahahaha klinkt inderdaad verveeld! Maar als je er geen last van hebt zou ik zn 'speeltjes', zijn grote trots, niet afnemen :) en lekker zn gang laten gaan haha lijkt me wel geweldig! :')

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:40

Knert schreef:
ben eigenlijk wel heel benieuwd naar een filmpje.. hillarisch lijkt het me.

hahaha jou dus ook! ik zou het ook echt wel willen zien... hoe die eerst de waterbak laar leeglopen, en dan meesleept :+

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:50

Dat betekend verveling. Zet er een pony bij en misschien iets leuks waar hij mee kan spelen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:59

hahahahahaha eingelijk moeten we er niet om lachen maar ik zie het al helemaal voor me. Hoe je het verteld ook! hahahaha

Ik heb ook een pony gehad die niet bij anderen in kon staan. Is 10 jaar goed gegaan tot dat mijn ruin eruit ging, dat was de baas van de kudde en toen dacht mijn andere ruin TJAKKA! Nu zijn ze voor mij.... Wat er in dat koppie is omgegaan ik weet het niet..... Maar het was niet te filmen een paard wat nooit een ander lastig viel werd een complete draak! Hij pakte zelfs mijn shetlander in dr nek en zwaaide er mee rond. Nou toen dus ook direct besloten dat dat echt niet langer kon. Er was geen houden aan..... Normaal zou je denken nou even uit razen kennis maken groep verdelen en eten maar weer. Nee hoor hij gaf niet op nooit! Dus als dit ook een beetje de situatie is van jou paard dan begrijp ik heel goed dat een maatje geen optie is.
Ik ben er vreselijk op tegen om een paard alleen te zetten maar in onze situatie konden we ook niet anders.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:08

Ik zie het al helemaal voor me, geweldig. :')

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:13

wat een fanatiekeling

Voor de waterbak heb ik een geniaal idee gezien voor de creatieve paarden. Je graaft de waterbak in, wel aan de rand van een omheining. Dan is de waterbak eigenlijk niet te verplaatsen. Daarnaast doe ik voor mijn fanatieke paarden in een stevige frisdrank fles van 1 l gaatjes boren (3 a 4) en doe daar dan brokjes in. Die fles is wel na ong 3 weken dagelijks gebruik overleden maar daar kunnen ze ook aardig zoet mee zijn. Daarnaast kan je ook nog een grote stuk wilgenhout in de wei deponeren, daar houden mijn paarden zich ook uren mee bezig. Daarnaast kun je de speeltjes afwisselen. Deze week dit en de vlg week dat dan blijven de speeltjes een beetje boeiend

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:15

Sommige paarden zijn ook gewoon heel speels. Ikzelf vind het juist een leuke eigenschap.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:20

Hahahaha verzamelactie :')
Inderdaad, volgens mij is dit ook verveling. Misschien moet je verschillende maatjes proberen? Hij is toch niet zo naar alle paarden?

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:25

Ik ken inderdaad wel meer tuigers met dit soort trekjes. Volgens mij zijn dit de "Border collies" onder de paarden. Die moeten bezig gehouden worden, anders verzinnen ze zelf wel wat.

Suusj91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:26

Ik denk zelf verveling of manier van spelen

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:29

Als ik zou was zal ik je paard inderdaad niet laten behandelen. Je geeft aan dat hij gezond is en waarschijnlijk doet je paard dit inderdaad uit verveling. Is het eventueel ook niet mogelijk dat je een dominante shetlander of zo er bij in zet? In ieder geval dat je een dier zoekt die dominanter is dan hem?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:42

Klinkt als een leuk, opgewekt paard. Ons paard was ook zo en joeg vooral in het begin achter onze pony en geiten aan.
Voor de geiten kon een vluchtmogelijkheid worden gecreëerd waar het paard niet onder paste, voor de pony was dat lastiger, maar ze leerde hem wel op afstand houden als hij weer zo'n bui had.

Met meerdere weidegenoten zou je verwachten dat jouw tuiger op een gegeven moment wel ophoudt met opjagen, dan wordt hij zelf ook te moe. Al eens met een aantal andere paarden geprobeerd?

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 08:46

Nou hij heeft altijd samen gestaan met een kleine pony maar die is helaas vorige jaar vlak voor de winter overleden op 37 jarige leeftijd. Dit was absoluut geen dominante pony.
Maar ze konden heel goed samen.
Ik heb geprobeerd om hem met 1 van de andere 2 samen te zetten (1 heel dominante pony, de andere een echte goedzak) maar met geen van beide is er een klik.
hij jaagt ze het hele weiland door. Niet eens op een agressieve manier, maar eerder zo van OH LEUK we gaan spelen. Waar beide pony's eigenlijk niet van gediend zijn.
Die willen alleen maar eten en liggen.

En shetlanders komen helaas niet bij ons op het terrein. (vriendlief heeft een rare principekwestie met shetlanders :D )

Maar Ik heb nu ondekt dat als ik zijn paddock afsluit van de wei voor een paar uurtjes dat hij dan veel rustiger is.Dus ik denk dat ik dit maar even blij proberen. S'morgens in de paddock en dan s'middags in de wei. Misschien helpt het.

+:)+

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:52

Oké succes! Bedoel je dan in de wei met de andere paardenk. :)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:27

Geweldig juist dat speelse gedrag. Kan me wel voorstellen dat je het vervelend vind om alles steeds terug te moeten halen. Ik heb ook een speels ding en waardeer dat juist heel erg.
Ik denk inderdaad dat dit spelen uit verveling is

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:49

Gewoon John Williams van "mijn man heeft een hobby" erbij halen. Misschien ook voer voor een nieuw programma voor hem: "mijn paard heeft een hobby".