Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) dus die tips laat ik graag aan anderen over. Wel wil ik je meegeven om ook kritisch naar jezelf te kijken: ben jij rustig? Geef je vertrouwen? Of ben je juist gespannen en breng je dit over op je paard?

Marls schreef:@ Corelli: Ik heb haar er vaker in gezet maar toen stond Nella er al in en bijv. op de terugweg als we van een wedstrijd kwamen maar dan loopt ze er altijd zo in.
En ze is er wel vaker alleen op geweest ik weet niet hoe dat gegaan is maar heb gehoord dat het goed ging.
Ik moest niet weg dat ik niet naar de manege kon maakte me helemaal niets uit ik wou gewoon dat ze er op ging ookal gingen we niet naar de manege.
In het begin liet ik ook al snuffelen en kijken etc.
Belonen heb ik ook erg veel gedaan en steeds tegen haar gepraat en gerust gesteld.
Ik was op dat moment niet gespannen, vanmiddag had ik in me hoofd niet opgeven niet opgeven.
Maar na 2,5 uur zakte me de moed in de schoenen en wist ik niet meer wat ik moest doen en enigste oplossing was op dat moment opgeven.
Je geeft het ook zelf aan: je wilde gewoon dat ze erin ging en je wilde niet opgeven, dat is behoorlijk wat druk die je er dan op legt
Maar ik wil je wel meegeven dat dit averechts kan werken op zulke momenten
Marls schreef:@ Corelli: Ja ik snap het, ik denk aan de ene kant wel wat haar dwars zit haar maatje Nella MOET gewoon mee want dan loopt ze er zo in.

Corelli schreef:Marls schreef:@ Corelli: Ja ik snap het, ik denk aan de ene kant wel wat haar dwars zit haar maatje Nella MOET gewoon mee want dan loopt ze er zo in.
Ok! Wat vindt ze dan in haar maatje? Vertrouwen? Of gewoonte? of....
En wat heeft ze nodig om dit te doorbreken? Meer vertrouwen in de trailer? Meer oefening zonder haar maatje? Meer vertrouwen in jou? Een leuke zoektocht
En jouw houding, is die hetzelfde als haar maatje er wel is, of doe jij misschien onbewust ook iets anders als ze er alleen op moet? Het kan handig zijn om iemand mee te laten kijken, dat kan soms hele verfrissende inzichten geven

Marls schreef:@ Corelli: Gewoon rijden gaat wel goed enzo maar dan staat Nella in de wei en ik in de bak dat is misschien 50 of 100 meter van elkaar af.