Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Myrthee_ schreef:Ik rij een 19 jarige en die tilt haar voorvoeten niet op. Rug, benen etc zijn nagekeken, niets aam de hand, ze is gewoon een raar paard. Als ik haar op heb gezadeld geeft ze haar voeten zonder probleem.

Myrthee_ schreef:De dierenarts heeft die van mij nagekeken en zegt dat er is niets aan de hand is. Dus dan lijkt het me niet dat ze pijn heeft, maar dat ze gewoon eigenwijs is. Zadel er op en ze tilt braaf haar voeten op. Lijkt me niet dat als ze pijn zou hebben dat ze haar voeten dan wel opeens optilt. Maargoed, dat is offtopic.

Vissy schreef:Ja weet het ook niet zo goed, vorig jaar naar osteo geweest maar ja dat is al een jaar geleden. Onder het zadel heb ik niet het idee dat hij er last van heeft, loopt fijner dan alle jaren ervoor daarom twijfel ik ook zo wat te doen of niet te doen...
Zou het ook artrose kunnen zijn ivm zijn leeftijd?
Cassidy schreef:Vissy schreef:Ja weet het ook niet zo goed, vorig jaar naar osteo geweest maar ja dat is al een jaar geleden. Onder het zadel heb ik niet het idee dat hij er last van heeft, loopt fijner dan alle jaren ervoor daarom twijfel ik ook zo wat te doen of niet te doen...
Zou het ook artrose kunnen zijn ivm zijn leeftijd?
Kan artrose zijn (= veroorzaker van pijn) maa niet van alle plekken in het lichaam kunnen foto's genomen worden. En foto's maken kost een paar centen. Osteopaat voelt ook of er iets niet goed zit. Die is goedkoper....
. Vandaar dat ik ook eerder voor osteopaat langs laten komen zou gaan. Klopt, die mag geen diagnose stellen, maar kan wel een hoop bewegingsklachten behandelen/verhelpen, ook zonder diagnose.