Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
), en omdat ik doodsbang was dat ze door de wand heen zou gaan met alle mogelijke gevolgen van dien, hebben we de boel bekleed met rubberen matten. Maakt ook gelijk een stuk minder herrie
Nu loopt ze gewoon weer 24/7 buiten.

Tancreda4 schreef:Niet op stal is natuurijk een mooie optie, het is nu mooi weer zo in de zomer. Komt het probleem terug in de winter, zou ik de wanden bekleden met rubberen matten. Mijn paard mept ook wel eens in stal omdat ze niet zo goed met buren op kan schieten (al lijkt dat nu verleden tijd), en omdat ik doodsbang was dat ze door de wand heen zou gaan met alle mogelijke gevolgen van dien, hebben we de boel bekleed met rubberen matten. Maakt ook gelijk een stuk minder herrie
Nu loopt ze gewoon weer 24/7 buiten.
Dees schreef:Lang niet alle omstandigheden lenen zich ervoor om een paard altijd maar buiten te laten staan.
Ook lang niet alle paarden, trouwens.
Dees schreef:Bowen, dat is echt onzin.
Ik heb hier meerdere paarden op stal gehad die je écht geen plezier zou doen met een 24/7 bestaan buiten de stal. Zodra paarden wat hoger in het bloed staan, zijn ze echt niet bestand tegen weer en ontij buiten. Tweejarigen die je naar binnen haalt omdat ze staan te rillen van ellende en niet meer dik te voeren zijn omdat ze alles verbranden om een beetje op temperatuur te komen. Echte bloedgemaakte sportpaarden gaan kapot bij 'het hele jaar lekker naar buiten'.
Wellicht met 650 grams dekens, een droge plek om te staan en een schuiloverkapping tegen wind en regen.... Maar zeg nou zelf: dat is hetzelfde als op stal staan.
Topic ging trouwens over een paard dat een slechte gewoonte heeft aangeleerd op stal.