Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ilsechanel schreef:ik had mijn paard ook eens in mijn stal opgezadeld toen wou ze de stal ook niet uit, zadel er af wel
Matheno schreef:[***] schreef:Dat van dat achteruit, hoezo moet je eigenlijk het paard achteruit zetten als hij dan niet mee wil lopen ?
Jij wil dat hij met je meeloopt, wil hij niet vooruit, dan ga je toch achteruit? Als hij maar doet wat jij wil.
Probeer het maar eens
GamblersCup schreef:Dapper van de eigenaar/eigenaresse om zo'n onbekwaam iemand alleen bij de paarden te laten. Ik vind dit gevaarlijk. Kun jij niets aan doen, moet je gewoon nog leren. Maar (nog) geen geschikt materiaal als zelfstandige verzorgster!
Susyb schreef:Ik denk niet dat het van zijn kant een 'niet' willen is als in dat hij bedenkt dat hij niet wil rijden.. Het is meer dat hij het kan en dus doet. Je bent duidelijk niet te baas over hem als ik jou verhaal zo lees.
'Hij had meteen voorzien op het gras ( ze hebben de hele winter niet in de wei gestaan ), nou prima dan kon ik gewoon het zadel erop leggen.'
Dat is in mijn ogen al fout. Hij had het voorzien op het gras dus moet jij je maar aanpassen en hem daar opzadelen?
Dit hoeft mij paard echt niet te doen hoor. Ik ben dan wel een harde tante maar dan krijgt die van mijn gewoon een tikkie tegen de zijkant van zijn hoofd als hij zo lomp doet.. Ben je helemaal mal? Gewoon vastzetten en opzadelen.
Want als hij een klap op zijn kont krijgt kan het wel?
Ik zou eerst maar eens met hem gaan werken aan de onderlinge band. Je hoeft je paard of pony echt niet helemaal verrot te slaan ofzo maar het moet wel duidelijk wezen dat jij hier diegene bent die de leiding neemt en niet het paard.
Van wat ik zo lees is dit op dit moment bij jullie helemaal zoek..