Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Vorm is idd bepalend. Als het bakstuk te kort is, kan de keelriem nooit op de goede plek zitten.
Ik heb goede ervaringen met Hamilton, BMB en Big D halsters. Er is een hoop te koop op halstergebied. Maar als de neusriem 2 vingers onder het jukbeen zit, de keerriem precies in de groeve valt tusse kaak en halsaanzet, en je daar ook 2 vingers tussen kunt zetten, dan past je halster goed.
Succes met zoeken naar het correct passende halster!
jujujujulie schreef:hij duwt zijn oren plat en trekt dan zodat het halster af zijn oren glijdt en dan schud hij en valt het af. Hij maakt zijn halster niet kapot en kan ook geen paardenknoop losmaken, enkel trekt hij af en toe maar met een sterk touw en goed halster is dat oke.
Bowen schreef:jujujujulie schreef:hij duwt zijn oren plat en trekt dan zodat het halster af zijn oren glijdt en dan schud hij en valt het af. Hij maakt zijn halster niet kapot en kan ook geen paardenknoop losmaken, enkel trekt hij af en toe maar met een sterk touw en goed halster is dat oke.
Hihi, wat een slim paard. Sorry dat ik erom moet glimlachen, ik snap dat het een vervelend probleem is, maar ik zag het zo voor meOok al is het heel "stout" ik kan die inventiviteit wel waarderen in een paard.
Naast een goed passend halster voor de echte slimmerik op dit gebied is het misschien slim om hem te leren gewoon te blijven staan ook al krijgt hij zichzelf los.
Ik heb er 1 die alle knopen(zoals paardenknoop enzo) los kan maken en ook aardig wat knopen die je niet ineens los kan trekken(en de rest maakte hij dan heel erg in de war, ook niet fijn). In het begin was dat heel vervelend, want hij vertrok natuurlijk gelijk naar de eerste de beste grasspriet die hij kon vinden, maar nu hang ik het touw gewoon ergens overheen en blijft hij gewoon staan, zelfs als ik even wat te eten ga halen voor hem(hij heeft vroeger weleens in de zadelkamer gestaan waar hij alleen nog achteruit uit kon en om de hoek moest, gelukkig is hij niet snel overstuur).
In vreemde omgevingen kies ik dan maar voor een knoop die hij niet loskrijgt, ook al boet ik daarmee in op veiligheid.