Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Michelle_ schreef:Bedankt voor jullie reactie's ,
Een ander paard erbij is geen mogelijkheid omdat buiten de tinkers en tuiger er niets meer staat is zeer kleinschalig , en een andere stal wil hem niet hebben
Omdat hij zo nerveus is en daardoor eig niet normaal mee kan lopen aan een halstertouw.
Hij springt zo bovenop je. En bijt kinderen zonder reden.
Hij staat hier trouwens nu 1,5 jaar maar ook op z'n vorige stal was hij zo onrustig het is z'n 4 jaar geleden begonnen toen die 1 a 1,5 jaar op rust stond met niet meer naar stal willen en terug rennen naar de groep. Daarna wou die ook niet meer naar de wei en werd hij continu bang maar nog wel de rust buiten ook al stond de rest binnen met onweer en stond hij alleen in de wei omdat die niet naar binnen ging gaf hij niets om, maar sinds een tijdje is hij nu ook zo in de wei en op stal.
Hij krijgt per dag een kilo kruidenmueslie en 2 x per week een summerfit koek,
Verder onbeperkt hooi. Ik zelf durf er nu absoluut niet mee naar buiten , en de Da vind het niet meer eerlijk om er nu een zadel op te leggen. Maar ook als ik in de wei ben en hem wil poetsen springt die opzij en is nerveus , en dan hoeft die zich eig niet te vervelen.
Pijn zou goed kunnen maar hoe weet ik dat zeker? Als dat echt de reden is , is het niet fair hem zo te laten staan maar kan niet zomaar z'n beslissing maken zonder een beetje zekerheid,
Zou een weekje pijnstilling helpen om te kijken of hij pijn heeft? Ik heb hier voor 10 dagen buut liggen voor nood. Dat zou ik evt wel willen proberen en evt bloed nemen.
lady62 schreef:Hallo TS ik heb het filmpje bekeken en mijn aandacht trekt naar de achterhand.
Ik heb het vermoeden dat hij wel degelijk iets mankeert.
hij is onrustig schraapt en gaat steeds op rust het lijkt mij dat hij steeds wil weglopen voor pijn
Natuurlijk kan ik het mis hebben maar laat hem goed onderzoeken want ik vermoed dat er wel degelijk iets aan de hand is.