Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dianaw33 schreef:Hengstentanden hebben niets met dominantie te maken! Mijn merrie had hele grote, ik heb ze preventief moeten laten trekken omdat ze in de weg zouden komen van een bit.
. Sjolvir schreef:Hier ook dame met flinke hengtetanden, geen problemen mee, klein mondje (wel breed), maar past ook prima S&T in.
Zo laag hangt een bit niet.
Alleen manege les kinderstjes vergaten wel eens dat er ahum, in dat stuk zonder tanden en kiezen toch nog wel wat kon zitten en staken hun vingertje er wel eens precies tussen.
delvira schreef:ok dan begrijp ik het, die van mij moet in maart weer naar de tandarts, maar voor mijn gevoel is het ook wel weer nodig..
Waratje schreef:Ach, wolfskiesjes zitten niet altijd vreselijk in de weg, hoor. Bij mijn oude merrie is vorig jaar nog een wolfskiesje verwijderd, ze was toen dus 25 en ik rij haar al 20 jaar met bit![]()
Als het niet in de weg zit of problemen geeft, lekker met rust laten. Geeft het wel problemen, is het vroeg genoeg om je druk te maken.
Bij merries zie je niet vaak hengstentanden, maar het komt wel regelmatig voor dat ze net onder het tandvlees heel klein toch aanwezig zijn. Dan moet je dus opletten dat je het bit daar niet overheen hebt liggen, want het is dan erg gevoelig.