Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

JudithO schreef:Ik heb wel eens een shetmerrie onder handen gehad. Klein van stuk, slechts 93 cm hoog. Maar agressief, echt niet normaal! Had al meerdere mensen het ziekenhuis in geholpen. Die was ook door het respect van mensen heengegaan en had ontdekt dat ze daar helemaal niet voor gestraft werd, maar dat ze daardoor juist met rust gelaten werd. Vond ze prachtig! Maar het was wel echt een levensgevaarlijke pony. Zodra je binnen een meter bij haar in de buurt kwam, draaide ze zich razendsnel om en trapte ze met 2 benen gericht. Zij is uiteindelijk binnen een week weer 'normaal' geworden. Maar het geeft wel even aan hoe dit zich kan ontwikkelen als je niet corrigeert.

prugelpiet schreef:JudithO schreef:Ik heb wel eens een shetmerrie onder handen gehad. Klein van stuk, slechts 93 cm hoog. Maar agressief, echt niet normaal! Had al meerdere mensen het ziekenhuis in geholpen. Die was ook door het respect van mensen heengegaan en had ontdekt dat ze daar helemaal niet voor gestraft werd, maar dat ze daardoor juist met rust gelaten werd. Vond ze prachtig! Maar het was wel echt een levensgevaarlijke pony. Zodra je binnen een meter bij haar in de buurt kwam, draaide ze zich razendsnel om en trapte ze met 2 benen gericht. Zij is uiteindelijk binnen een week weer 'normaal' geworden. Maar het geeft wel even aan hoe dit zich kan ontwikkelen als je niet corrigeert.
En hoe heb je dat gedaan dan? Ben wel even benieuwd

Blondie_ schreef:Als ik hooi voer doe ik dat in een hooinet, moet ik ze laten wachten tot ik klaar ben met ophangen en ze dan pas laten eten?
Ivm roedelleider, rangorde... of krijg je dan juist voernijd en agressie?
klinkt wel als een heel domme vraag, maar zit me echt even af te vragen hoe ik dit dalijk moet aanpakken :-D