paard stout in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stroo

paard stout in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 15:30

paard draait zich om in 1 paards trailer , staat aan 2 touwen vast , gaat gewoon zitten en doet met achterbeen halster over het oor , breekt daarna de kar af , het is een hengst wat hier aan te doen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:30

Klinkt als onbalans en niet als stout, in wat voor trailer staat hij? 1.5 of tweepaards?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:34

Hoe kan je paard omdraaien als hij aan twee touwen vaststaat ?
Staat hij achter wel kort genoeg met de stang achter zijn komt? Omdat hij gaat zitten en halster afdoet ?
Wanneer vertoont hij dit gedrag? Tijdens stilstaan of rijden? Staan jullie niet te lang stil?
Hoe oud is je paard? Is hij een trailer gewend?
Geef je ook ruwvoer op trailer ?

MirandaDvG

Re: paard stout in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:38

en past zijn halster wel?
Vast zetten heeft uiteraard geen zin als het halster te groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:43

Hahaha gaat zitten en doet met... haha sorry hoor.

WTF, dit paard raakt denk gewoon in paniek, die gaat zichzelf niet kundig uit een halster bevrijden, t is geen houdini. Ik zou eens kijken waarom ie paniekgedrag vertoont in de trailer?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:46

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:51

Ohh niet gelezen dat het een 1 paards was. ;)
Misschien eens in een ruimere trailer proberen. :j Loopt hij wel zo de trailer op?

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:26

loopt zo de trailer op het is een 3,5 jarige friese hengst en die het vooral doet als we stilstaan op vreemd terein waar hij andere paarden hoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:29

stroo schreef:
loopt zo de trailer op het is een 3,5 jarige friese hengst en die het vooral doet als we stilstaan op vreemd terein waar hij andere paarden hoort

Dat is niet zo gek, paard zit vol testosteron en wilt naar de andere paarden toe. Een stevig halster kopen en goede touwen. En als ie echt over zijn toeren raakt, dan moet je je afvragen of je hem als hengst wel mee wilt hebben.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:30

Castreren???? _O-

Sorry.

Een paard dat zich omdraait in een 1 paards trailer doet dat niet omdat ie er zo relaxed bijstaat, dus er is iets aan de hand. En met het achterbeen zijn halster af doen, zou ik idd ook graaaag op film hebben, denk dat je er goud geld mee kan verdienen. Ze kúnnen het hoor, maar niet in een 1 paards trailer daar is de ruimte gewoon niet breed genoeg voor.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:32

Eruit halen op plaats van bestemming? Mijn merrie kan ook niet op de trailer blijven, hooizak buiten ophangen pony vast en toezicht houden.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:32

}:0 hij kan alles is heel flexibel , de trailer is helemaal ontzet , doet het ook onder het rijden , we werden door verschillende mensen erop gewezen , gingen we kijken stond hij met zijn hoofd onder het zeil door over de klep te kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:33

Wat doet ie onder het rijden? Gaan zitten en het hoofdstel uit krabben?

Misschien helpt het om hem achterstevoren te vervoeren? Blijft ie wel braaf staan als hij alles kan zien?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:34

Vast zetten aan een halsband in plaats van een halster?

smurffie

En in een 2 paards trailer??

Anoniem

meggiemeg schreef:
Vast zetten aan een halsband in plaats van een halster?

Daar dacht ik ook aan maar als het paard echt in paniek is, lijkt me dat niet een slimme oplossing.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:44

ik vind het heel eng deze week gaan we weer oefenen , hij plette mijn dochter in de trailer en heeft toen haar hand hierbij gebroken , dochter wilde hem weer pakken en het halster om doen .

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:47

Ik krijg het idee dat jullie kundige hulp moeten zoeken en dit dier laten castreren

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:47

Ga met hem op cursus zodat hij het niet eng meer vind en zijn plaats weet, paarden blijven vluchtdieren! Doe je dit niet en heb je geen gedult moet je je afvragen of je hem wel hengst wil laten...

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:54

we zitten er ook aan te denken om te castereren , maar thuis heeft hij nergens last van ook tussen de meries niet daar staat hij mee op de poetsplek

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:14

Als hij thuis nergens last van heeft, dan zit het probleem duidelijk in je trailer. Hij voelt zich er niet op zijn gemak, kan aan het rijden liggen, kan aan de trailer liggen, te laag, te klein, te hoog, te groot afijn zoek hulp erbij want aan nog meer gebroken handen heeft niemand iets.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:19

Ik denk ook niet dat je paard stout is! Hij doet dit niet voor niets, het zal een balansprobleem kunnen zijn! Natuurlijk is dit ook op te lossen.
Ik kom je hier graag bij helpen! Voor meer info over een trailerlaadtraining kan je terecht op mijn website, of pb me even.

Groetjes, Flo

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:22

Dat ze met hun achterbenen achter hun oren kunnen krabben wist ik al, maar dit

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:00

Ik zou er eerst heel zeker van willen zijn hoe hij het halster afkrijgt en wat hij precies doet in de trailer. Je zou een camera op kunnen hangen, dan kun je het vanuit de auto zien. Ik denk dat dit je eerste stap nu moet zijn. Afhankelijk daarvan weet je of je bijv gewoon het halster strakker moet doen of een andere oplossing moet zoeken. En je weet dan ook zeker dat hij het niet uit paniek doet en ook waar hij op reageert (vrachtwagen, bepaald geluid, andere paarden). Wat ook kan helpen is een trailer met een vol raam aan de voorkant. Dan heeft ie wat te zien onderweg.

Mbt de reacties hier, vergis je niet in wat een paard kan in een kleine ruimte hoor... ik bind ze met de neus zowat op de stang en toch zit er af en toe 1 bij die 10 min. later met de kin op de borst en beide voorbenen (onder de touwen door!!) over de stang staat...

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 17:04

Als het paard niet werelds in paniek is: Halsband schuin door het halster steken en vastmaken. Halster ook goed strak doen. Aardige houdini die dat nog los krijgt.

Als het paard in paniek is: Cursus volgen
Met het advies castreren ben ik het in beide gevallen eens.