Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superwoman schreef:Agossie schreef:Je bent te lief! Geef hem eens op z'n flikker!
Dat heeft geen nut als je de timing niet goed hebt.
Fout ligt bij de ts,daar moet je het paard niet voor straffen

superwoman schreef:Respect moet je verdienen, is niet een fout van het paard als je dat niet krijgt.
Misbruik maakt een paard niet,hij neemt gewoon de ruimte die hij krijgt.
Techniek,daar draait het om.
Ferdo schreef:Grondwerk en vrijheidsdressuur heb ik met mn pony gedaan, ik weet het van de timing, dat heb ik wel onder de knie. Alleen had ik daar met mn paard nooit tijd voor, maar ik zal dan maar eens minder moeten gaan rijden en meer grondwerk gaan doen.

Tessa_ugo schreef:Maar kun jij dit bericht ook omzetten in iets waar TS wat mee kan?
Nee, respect kun je niet afdwingen, maar zoals jij het neerzet lijkt het of je bedoeld dat je een paard vriendelijk moet verzoeken of hij je wat meer respect kan geven. Ik denk dat het er vanaf hangt hoe je manier van handelen is en op welke manier reageert. Techniek ja, maar hoe zie jij die techniek dan?
Eigenlijk vind ik het wel goed van je gezegd Misbruik maakt een paard niet,hij neemt gewoon de ruimte die hij krijgt. Maar is het niet zo dat hij deels die ruimte crëert door bij TS zo de grenzen op te zoeken? Misschien wordt die ruimte wel steeds groter als TS niet kordaad optreedt en maakt hij hier handig gebruik van.
Kortom: Zou je misschien je post wat willen toelichten? Ik denk dat het een interessante bijdrage aan het topic kan zijn
Ferdo schreef:Tessa: Klopt wel hoor. Maar ik zal eerst in de bak eens gaan proberen of dat hij op alles goed reageert (zoals bv ho), en dan kan ik het buiten eens oefenen. Dan eens op vreemd terrein enzo. Maar ik moet idd consequent zijn en dat ben ik niet altijd helaas...
Je kan pas ergens aan werken als je weet waar de fout zit.