Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Agnes75 schreef:Fijn dat het zadel goed past, dat scheelt al enorm!
Staat hij buiten zonder deken?
En op welke momenten is hij wel "los"? Nadat hij behandeld is, of ook op andere momenten?
evimaalcke1 schreef:ik weet niet of het helpt bij jou paard maar bij mij paard heeft het zeker geholpen,
mijn paar was alleen geen binnenvetter, mij paard had soms momenten van extreme sloomheid en dan een explosie van energie, in die momenten van sloomheid liet ze alle stres langs zich heen gaan op andere momenten nam ze alle kansen om te ontploffen,
aangezien ik denk dat het te maken heeft met een geestelijk probleem zou dit misschien kunnen helpen
ik ben toen veel rechtuit gaan lopen stap draf galop maar haast zonder bochten uren achter elkaar, dar hielp haar focussen.
ik woonden in die tijd in het buiten land
maar hier in ons waterlandje kan je haar misschien mee nemen naar het strand,
je moet haar alleen niet laten ontploffen maar alles onder controle houden
de eerste keer kan het misschien moeilijk worden dan niet je uiterste best doen om haar rusig te houden maar gwn laten gaan, dat tegenhouden veroorzaakt alleen maar meer stres
ik hoop dat het helpt
Af en toe moet ik even ontploffen (boos worden, heel erg huilen om een slechte film, slappe lach om niks) en dan is het weer goed. Misschien kun je bij je paard een explosie forceren?
) Daarnaast kan ik de allerkleinste signalen opvangen bij hem waaraan ik dus merk dat hij stress heeft van het een of het ander en kan ik vervolgens 3 weken puzzelen om te ontdekken wat het probleem is en het aan te pakken. Hij gaat bijvoorbeeld veel eten en in sommige situaties heel erg de ''hengst' uithangen (al is dat momenteel een wat vertroebeld beeld door de leeftijd hoor). En zo zijn er nog 1001 miniscule signalen.