Pony wilt naar andere paarden ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Star

Pony wilt naar andere paarden ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 01:35

Hallo iedereen ,
Ik heb een probleem met mijn ponny , als ik ga buiten rijden met hem en hij ziet een ander paard , dan doet hij er alles aan om naar dat paard toe te gaan. Hij hinnikt en word dan helemaal opgefokt.. Hij gaat beginnen trippelen en rondjes draaien.. Als we niemand tegen komen dan gaat alles gewoon perfect , het lijkt wel of hij aandacht van andere paarden wilt .. Als ik hem gerust stel dan helpt het niet .. En als ik er streng voor ben en is flink benen geeft dan helpt het ook niet..
Hij staat thuis ook wel helemaal alleen .. Kan het daar mee te maken hebben? Ik heb er al over nagedacht om een shet er bij te zetten , maar dit ga ik met kosten en tijd echt niet halen ..
Iemand tips ? Ik weet echt niet wat ik er aan kan doen :n

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:39

Stel je even voor dat jij dag in dag uit zou leven zonder menselijk contact, en dan ineens zie je een ander persoon! Natuurlijk wil je daar naar toe. Zonder contact met andere mensen word jij ook hartstikke eenzaam....toch?
Ik ben van mening dat geen enkel paard het verdient om als enig paard gehouden te worden, zonder contact met andere paarden. Dat is gewoon een van zijn behoeften. Een paard is een kuddedier. Ik zou toch ernstig nadenken over die shet erbij.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:40

Ja, je paard schreeuwt om gezelschap.
Een paard is een dier dat je niet alleen kunt houden, daar is het niet geschikt voor.

Wanneer je zelf geen paard erbij kunt bekostigen en er geen tijd voor hebt, zou ik kijken of je iemand met ene pony in pension kunt nemen.
Die betaald een kleine bijdrage, doet de verzorging zelf, en de pony's hebben elkaar...

Love_Star

Re: Pony wilt naar andere paarden ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 01:43

Hoo sorry , nu pakken jullie het wel verkeerd om , ik was er vergeten bij te zetten :
IK GA WEL ELKE DAG MET HEM NAAR DE MANEGE TOE
Sorry voor de drukletters maar dan is het ineens voor iedereen duidelijk :o
Als ik met hem naar de manege ga , (eigenlijk een soort weide) dan is hij elke keer in contact met andere paarden , want ze lopen daar altijd los , hij speelt hier ook mee.. Dus daar ligt het denk ik niet aan ..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:44

Love_Star schreef:
Hoo sorry , nu pakken jullie het wel verkeerd om , ik was er vergeten bij te zetten :
IK GA WEL ELKE DAG MET HEM NAAR DE MANEGE TOE
Sorry voor de drukletters maar dan is het ineens voor iedereen duidelijk :o
Als ik met hem naar de manege ga , (eigenlijk een soort weide) dan is hij elke keer in contact met andere paarden , want ze lopen daar altijd los , hij speelt hier ook mee.. Dus daar ligt het denk ik niet aan ..

Bedoel je dat hij overdag los in de wei loopt met andere paarden?

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 01:46

Ninx , ja dat kan inderdaad een oplossing zijn , maar ik denk dat dat niet goed zal lukken , het is echt in mijn tuin snapje , daarachter staat een groot weiland, dus je zou door mijn tuin moeten om bij de paarden te komen, het is van een huis dat wij huren , dus het weiland kan ook niet makkelijk verhuurd worden denk ik. + Dat je er natuurlijk ook geen stal bij kunt zetten ..

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 01:47

Ninx , nee. Maar je kunt het vergelijken met een soort weide , het is een western ( kudde, manege ) Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet noemen :D Maar ik betaal er voor om mijn paard daar te laten spelen , en ik kan daar rijden in de bak.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:48

Love_Star schreef:
Ninx , ja dat kan inderdaad een oplossing zijn , maar ik denk dat dat niet goed zal lukken , het is echt in mijn tuin snapje , daarachter staat een groot weiland, dus je zou door mijn tuin moeten om bij de paarden te komen, het is van een huis dat wij huren , dus het weiland kan ook niet makkelijk verhuurd worden denk ik. + Dat je er natuurlijk ook geen stal bij kunt zetten ..

Ik begreep je zin gewoon niet helemaal.
je zei dat je dagelijks naar de manege gaat, en dat hij dan met andere paarden speelt?
Dus dan loopt hij los met die paarden in de paddock of het weiland?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:49

Love_Star schreef:

Dus je paard staat in de tuin? Wat is de oppervlakte daarvan? Past daar een pony bij?

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 01:51

Die zin die je gekopieerd hebt uit mijn tekst gaat over mijn eigen thuis he , waar mijn pony alleen staat.
Achter de hoek is de manege , waar ik hem inderdaad los laat lopen tussen de andere paarden. Ook niet altijd , maar zo af en toe is. Ik kom er vooral naar toe om te rijden , maar dan komt hij ook nog altijd in contact met andere paarden.. Snap je ?

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 01:52

Ninx , wow we zijn een beetje door elkaar aan het gaan haha :D
En ja je kunt het eigenlijk geen tuin noemen hoor , het is een groot stuk weiland dat aansluit aan mijn tuin. En ja het is heeel groot , er past zeker een pony bij , maar ik red het dan niet met de kosten :(

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:54

Lastig in te schatten hoeveel ruimte je hebt, maar kan hij vanuit de tuin wel dingen zien, zijn omgeving zien, andere paarden zien?
Is er de mogelijkheid dat je hem ergens anders inschaart, in de groep paarden waar je hem soms tussen laat lopen bijvoorbeeld? Dus dat je geen paard naar jou toe haalt, maar hem ergens neerzet?
Een tuin is vaak gering qua afmeting, kan hij daar wel een sprintje in trekken?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:55

Dus hoe vaak staat je pony in de kudde?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:55

Love_Star schreef:
En ja je kunt het eigenlijk geen tuin noemen hoor , het is een groot stuk weiland dat aansluit aan mijn tuin. En ja het is heeel groot , er past zeker een pony bij , maar ik red het dan niet met de kosten :(

Neem dan een pony in pension..... Genoeg mensen die iets zoeken. Vraag een bedrag en geef aan dat het om een 'doe het zelf' plek gaat..... Gewoon doen!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:56

Love_Star schreef:
Die zin die je gekopieerd hebt uit mijn tekst gaat over mijn eigen thuis he , waar mijn pony alleen staat.
Achter de hoek is de manege , waar ik hem inderdaad los laat lopen tussen de andere paarden. Ook niet altijd , maar zo af en toe is. Ik kom er vooral naar toe om te rijden , maar dan komt hij ook nog altijd in contact met andere paarden.. Snap je ?

Is de oppervlakte van jou tuin groot genoeg om er een shetje bij te zetten want helemaal alleen is ook niey leuk.

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 01:59

Ninx schreef:
Love_Star schreef:

Neem dan een pony in pension..... Genoeg mensen die iets zoeken. Vraag een bedrag en geef aan dat het om een 'doe het zelf' plek gaat..... Gewoon doen!

Wat ik je net dus zei , het is van een huurwoning. Die wei afhuren mag helemaal niet .. + Dat er geen stal bij gebouwd kan worden..

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 02:00

lrtj_ , ik weet het :n Oppervlakte , genoeg ! Geld , Jammer genoeg niet..

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 02:02

Aleeneh , nou ja dat is verschillend. Dit is ook dan maar vaak voor een uurtje ofzo ..

Jolijneniris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:04

Een paard hoort niet alleen te staan. :roll:
Ik zou snel opzoek gaan naar n extra paardje..

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 02:07

Ik snap dat het natuurlijk leuker is voor je paard dat hij met meerdere paarden staat.. Maarja , als het niet anders kan en je hebt een wei achter je tuin staan.. Er zijn maar weinig mensen die zeggen , nee ik zet mijn paard niet achter mijn huis want daar staat hij alleen ;) Natuurlijk is het leuker , maar daar heb je toch overal voor en na delen van..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:12

*
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 24-12-12 02:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:12

Daphne__ schreef:
Love_Star schreef:
Ik snap dat het natuurlijk leuker is voor je paard dat hij met meerdere paarden staat.. Maarja , als het niet anders kan en je hebt een wei achter je tuin staan.. Er zijn maar weinig mensen die zeggen , nee ik zet mijn paard niet achter mijn huis want daar staat hij alleen ;) Natuurlijk is het leuker , maar daar heb je toch overal voor en na delen van..

Nee, je ziet het verkeerd.

JIJ hebt de voordelen en je PAARD de nadelen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:13

Maar als je denkt vanuit het paard staat die liever met een maatje!
Maar omdat wij mensen perse een paard willen hebben terwijl we het eigenlijk niet kunnen/willen betalen zetten we hem alleen,want dat is het goedkoopste.
Maar we zorgen er wel goed voor hoor.
Edit

Daphne zegt het ook erg duidelijk!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:15

Het kan altijd anders..
Ik zou liever geen paard hebben dan dat hij alleen moest staan.
Wat al gezegd is een pensionklantje of anders een shetruintje?
Kost geen drol en als dat al te veel is dan zou ik maar eens op mijn hoofd krabben, want was als je paardje ziek wordt nu?

Love_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 02:16

Daphne__ , wat is dat nu weer voor onzin , mijn pony laat heel snel over zich heen lopen , met als gevolg : Een dominant paard er bij , en je hebt er ook een heel zielig paardje bij staan ;) Dat heb ik al is eerder gezien .. Dan zet ik hem liever alleen ! Ook nadelen voor heet paard dus..
Maar goed, we zijn nu volledig offtopic aan het gaan..