Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik leer het ook allemaal maar heel mondjesmaat.
Dan kom je in een vicieuze cirkel: omdat je je schaamt, voel je je onzeker; omdat je onzeker bent, straal je dat uit op je paard; omdat je paard je onzekerheid aanvoelt, gaat er nog veel meer fout. En tot slot: ja, je bent ooit hard gevallen, maar ben je nooit hard onderuit gegaan met je fiets? Ik ben ooit heel lelijk op mijn gezicht gevallen, en toch rij ik bijna elke dag redelijk zorgeloos door het verkeer. Ook met je paard zul je ooit weer zorgeloos rijden, als je maar doorzet. En waarom zou je niet doorzetten? Je bent alweer gaan rijden, dus je hebt al zoveel overwonnen!;)

en anders laat ze maar lachen. Dit is JOUWN leven en door je best te doen en meer vertrouwen op te bouwen kan daar een prachtige amazone uit komen! Ik denk echt dat je het kan en vallen is opstaan. Ik denk dat heel veel bokkers hier er zo,over denken! Doe vooral je best
ik ben zelf niet gevallen, maar ik heb wel een meisje behoorlijk hard zien vallen van het paard waar ik een kwartier later op zou moeten, wat ik dus niet wou, waar ik ruzie over kreeg en bang was geworden! Ik kreeg toen een verzorgpaardje en heb daar rustig het vertrouwen mee terug gehaald