Paard mest niet tijdens rijden/longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Paard mest niet tijdens rijden/longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 14:51

Hoi!

Het valt mij op dat mijn paard nooit mest tijdens het rijden of het longeren.
Niet dat ik het een probleem vind want het scheelt mij weer opruim werk.

Ze doet het wel netjes voor het rijden of na het rijden maar dat is dan op stal/vrachtwagen of poets plaats.

Zijn er meerdere mensen die ook zon paard hebben? Blijf het apart vinden.

Hoor het graag!

arizonagreen

Re: Paard mest niet tijdens rijden/longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:52

Die van mij mest ook (bijna) nooit tijdens het rijden, ik rij 4/5 keer per week, en ik denk dattie 1/2 keer in de maand mest tijdens t rijden?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:53

Mijn paard poept ook nooit tijdens het rijden.Het is heel zelden dat ze op buitenrit doet poepen.gelukkig maar aangezien tegenwoordig de hel uitbreekt voor een beetje paardenstront haha
Tijdens longeren is het ook zelden maar dan doet ze het wel.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:54

Die van mij jammer genoeg altijd tijdens het rijden :+ . Ga ik ook niet afstappen om een kruiwagen en schep enzo te halen, als ik dan terug kom is hij weer helemaal afgekoeld enzo, vind ik niet echt handig :+ .
Dus tijdens het rijden nog een paar keer erdoor lopen, ligt het op t eind overal rond, is véél opschepwerk.

Dus wees blij :')

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 14:58

Het verschilt dus wel heel erg per paard.

Vind het zeker niet erg. Kan altijd heel simpel 1 hoop opruimen.

Kan het niet zijn dat ze niet ontspannen genoeg is of er niet comfortabel mee is?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:07

Mijne mest ook nooit tijdens het werk. Liefst op stal en altijd in de trailer, maar ook in de paddock zelden. Is wel handig eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:14

Dat is toch veel handiger? :D
Als ik ga rijden en, moet ik óf 3 keer afstappen, of daarna een kwartier drollen zoeken. :+

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:16

Doe van mij doet het ook nooit als ik druk met hem bezig ben (rijden, longeren, grondwerk)!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:16

June, wat kies je dan? Afstappen, of een kwartier drollen zoeken }> ?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:19

M'n merrie mest ook nagenoeg niet in de bak,miss 1 a 2x per jaar.
Vaak stap ik haar langs de weg uit en als we langs de veevoeder komen (die ik niet vriendelijk vind) dan doet ze daar mesten :D
Maar ga ik voor de veevoeder al omkeren dan mest ze niet,geen idee wat het is maar vind het wel komisch.

Zodra we de trailer opgaan dan mest ze wel gelijk en ook op buitenrit of op het strand mest ze ook gewoon en zelfs plassen onder het zadel.

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:59

mn (verzorg) paard doet t ook echt nooit! meestal doet ze t altijd als ze weer in de stal staat ofso.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:00

Wees blij! Die van mij mest zich helemaal leeg.. Ik denk dat die 6 keer in een uur rijden mest :D En nee, niet overdreven!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:02

Haha, mijne ook nooit hoor! Als ze het spannend vond wel gelijk als je klaar bent en ze weer op stal of poetsplaats komt, maar onderweg nooit!
Vandaag buitenrit gemaakt, ze vond het super spannend, zijn 1,5 uur weg geweest en de drie andere paarden hebben allemaal minstens 1x gemest behalve de mijne... we kwamen terug en toen ging mijne vrijwel gelijk ;-)
Makkelijk toch? Hoef je het onderweg ook niet op te ruimen!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:19

T paard waar ik op rij is op stal volgens mij de enige die mest tijdens t rijden.
Maar zij doet 't dan ook 9 van de 10 keer wel...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:22

Mijn fjord heeft ook nog nooit tijdens het rijden/ longeren gemest. We zijn wel eens 2 uur op buitenrit geweest en heeft toen niet 1 keer gemest.

De fries die ik rijd is het bijna altijd raak. Die mest niet zozeer tijdens het longeren, maar wel bijna altijd tijdens het rijden.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:23

De mijne wel, maar meestal ruimt de instructrice het gelijk op...of ik zelf erna als ik alleen heb gereden. En in t bos, blijft het gewoon liggen.

Hij moet ook altijd plassen na 3 kwart les...is echt een standaard ding geworden van hem, raar beest :)

batfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:12

Mijn pony mest ook nooit tijdens het rijden. maar als ik dan klaar ben en ga afzadelen op de poetsplek mest ze AL-TIJD. wel handiger dan tijdens het rijden haha

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:16

Die van mij doet het altijd bij het opzadelen, en dan gaat ze er ook rustig even in staan zodat ik weer wat te doen heb :+
Tijdens het rijden maar heel af en toe.

dian123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:27

je paard doet dat bewust voor of na het rijden. heb ik ook meegemaakt zodra iemand hem op kwam halen om te rijden ging hij mesten. het is dus een paard die meedenkt. hier kun je verder niks aan doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:34

Die van mij heeft geleerd te mesten en te plassen tijdens het rijden; hij heeft het in het begin altijd opgehouden (en liep dan echt niet lekker door meer :') ) om alles gelijk te lozen bij de stal. Rit van 4 uur gemaakt en toen was ophouden geen optie meer. Sindsdien mest en plast hij wel tijdens het rijden; mest hooguit 1 keer. Plassen alleen bij langere ritten.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:46

Mijn pony mest / plast ook nooit met rijden, mennen, en longeren
Ook als we een wandeling aan de hand maken doet hij het eigenlijk nooit

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:38

Mijn paard mest en plast ook nooit tijdens rijden of longeren. Zodra ik hem daarna weer in de weide zet gaat hij los :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:45

Mijn shetlandertje doet het ook nooit. Of ze moet echt ECHT nodig moeten, maar dan nog houdt ze het het liefste op en merk ik het enkel dat ze wat terug komt in tempo. Dan moet ik haar zelf stilzetten zodat ze kan plassen/poepen. Maar dat is nog maar 2x gebeurd eigenlijk.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:48

Mijn verzorgpony was soms niet vooruit te branden tijdens het rijden en als we terug naar stal gingen rende hij bijna zijn stal in om daar vervolgens 5 minuten te staan plassen. Heb hem dan ook een aantal keer tijdens het rijden mee terug genomen naar zijn stal :o omdat ik merkte dat hij nodig moest en ik weet dat hij het toch op zou houden. Hij liep daarna wel weer lekker door :P
Mesten deed hij ook niet buiten zijn stal of weide, scheelt wel wat opruimen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 22:50

Mijn verzorgpaard mest ook eigenlijk nooit tijdens het rijden of longeren, wel heeft ze er een handje van om tussen de 2 tot 6 keer op de poetsplaats haar behoefte te doen >;) Dan maakt het ook niet uit of ik haar eerst even in haar stal zet of niet.