misschien een gekke vraag, maar de situatie ziet er zo uit :
Ik heb (samen met mijn vriend en zijn vader) 4 paarden.
Mijn shet en hun Fries & KWPN zijn allemaal erg aanhankelijk en komen graag bij je staan voor te knuffelen.. De Fries krijg je ook amper gestopt met knuffelen.. Als je zelf niet aan het tutten bent met haar komt ze wel zachtjes aan je jas knabbelen of door je haar wroeten
Ik krijg haar ook wel op afstand als ik dit wil, dus dat zit wel goed.Mijn haflingertje die ik ondertussen toch al 10 jaar heb ik helemaal het omgekeerde. Ze hinnikt wel als ik aankom en komt wel eens kijken of ik wat lekkers bij heb maar wil echt zelden aangehaald worden.. Ook aan borstelen heeft ze een hekel, maar ze stelt hier geen vervelend gedrag (bijten, slaan,..) . Dit merk ik bv wel wanneer ik eventjes met een borstel kom aanlopen in de weide. Dan wandelt ze op haar doodse gemak altijd de andere kant op terwijl ze dit anders niet doet
Ikzelf respecteer dit wel en maak me er niet druk in. Ze doet er niemand kwaad mee en is verder ook gewoon heel erg braaf. Ook doe ik al heel wat jaren grondwerk en vrijheidsdressuur met haar en dit gaat allemaal heel erg goed. In de weide laat ik haar dus altijd rustig doen en als ik even wil knuffelen doe ik dit met de andere paarden maar soms kan ik niet helpen en denk ik "zou zij zich niet uitgesloten voelen als ze ziet dan ik met de andere paarden wel knuffel en met haar niet?"
Zijn er nog mensen die dit ervaren en wat zouden jullie doen?
en wil alleen aandacht van mij maar ik heb er ook één tussen staan die ik echt niet gelukkig maak met knuffelen. Dat paard houd van een snelle poetsbeurt en niet te veel getut... Zolang alles zijn gangetje gaat en hij op tijd zijn eten krijgt is hij dik tevreden. Ga je hem echt knuffen loopt hij gewoonweg..