Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
WhySoWhite schreef:Als je wilt dat je paard zn Atlas of nekwervels/benen breekt moet je m vast gaan zetten met 4 touwen of een koeien halster! Hoe stom kun je zijn iemand deze info te geven!
Sommige paarden KUNNEN gewoon NIET vast staan. Accepteer dat en leer je paard los te staan of doe geen knoop in het touw.
Past je zadel wel? Een normaal paard hapt niet met aansingelen? Hoe singel je aan rag je m gelijk goed strak of doe je wel echt gaatje voor gaatje?
vanals je aan haar liesen komt, vindt ze het niet leuk. Ze is niet stout, gewoon een merrie

Ariebren schreef:Heel simpel.
Leer je paard los te staan.
Bij elke verkeerde stap die ze doet, terug zetten.
Kost een tijdje, maar is de beste oplossing.
EN MOND HOUDEN !!!!
Dus niet belonen of straffen.
Elk geluidje ziet een paard al commando om wat te gaan doen.
En vooral de eigenaren niet zo moeilijk. Mijn paarden worden nog steeds op zn boerenfluitjes opgevoet en dat bevalt me prima 

WhySoWhite schreef:Dan staat ze dus te kort. Als ze maar dr kont tegen de stang aan staat en ze dan nog een paar cm ruimte heeft is dat toch prima? Dan staat ze toch vast zonder dat ze kan gaan hangen.. Ik zie het probleem niet zo?
JoCo schreef:TS probeer je niet te irriteren aan dergelijke opmerkingen, hier en daar zit er misschien toch een tip tussen die je verder kan helpen? Het is makkelijk om kritiek te geven vanop afstand hé. Hopelijk krijg je toch wat gouden raad in je topic, er zitten ook echt wel mensen tussen die willen helpen!
EY PENNY! DA DOEJE NI E
Heeft haar ook al opgehangen, dus is ook ni zo simpel op te lossen. Heb een gewoon halster, met paniekketting (zo in plastic
, en als ik corrigeer stopt ze wel tegewoordig, is nooit zo ver gegaan dat ze echt iets kapot heeft getrokken.

Iwouldstay_ schreef:Leuk om als onervaren penny te worden afgeschilderd.
Zeker omdat jullie me niet kennen.
Ik heb al jaren ervaring als groom bij ruiters die geen landelijke proefjes meer rijden, dit zijn dus ook geen lompe knollen zonder karakter zoals de meeste hier. Paarden met zoveel bloed die over kastelen van sprongen springen, ga je niet zomaar de les gaan spellen.
Maarja, dit weet een penny zoals ik natuurlijk niet![]()
Ik dacht de meest belachelijke commentaren al gehad te hebben of facebook om met een schop op dit paard te slaan, maar deze slaan toch wel alles!
Bedankt bokt.nl, jullie hebben getoond wat een belachelijke stelletjes dikke nekken hollanders jullie zijn!
Cassidy schreef:En zelfs als je alle ervaring van de wereld hebt, kun je ook nog wat van die domme Hollanders leren die wel openstaan voor een andere insteek. Kunnen die ruiters die over kastelen van sprongen springen en waar jij groom bij bent ook nog wat van leren. Sterker nog, ik durf te beweren dat zij als ruiter wel openstaan voor advies van een ander, en jij als groom niet.
Heb je al gekeken naar de filmpjes over Aussie Tie Ring en Safe Clip? Geloof het of niet, dit zijn AMERIKAANSE oplossingen, uit de WESTERN sport, waar sommige stomme diknek HOLLANDERS wel open voor staan. En misschien die ruiters die over kastelen van sprongen springen en waar jij bij groomt ook...
Maar goed, bewijst wel weer, dat je een paard wel naar water kunt leiden maar hem niet kunt laten drinken. En dat je een mens wel naar kennis kunt leiden, maar er niet voor kunt zorgen dat hij die betonnen plaat voor zijn hoofd laat zakken....
En excuses als deze domme Hollander op je poezelige tenen is gaan staan.
Soms kun je maar beter gewoon echt knoerthard recht door zee gaan (en dat geld in de omgang met paarden net zo) dan te voorzichtig zijn, en bang te zijn om op tenen te trappen (of een paard te zachtaardig aan te pakken)....en even gedoseerd op het goede moment hard inkomen door middel van een flink roei bij een paard kan echt wel het gewenste resultaat geven. Geldt voor mensen trouwen ook.
Zie deze reactie dan maar ook als een kneiterharde en echt diknek Hollandse reactie op die van jouw. Onaangenaam om zo aangevallen te worden, maar wel recht door zee. Ik durf je recht in je gezicht hetzelfde te zeggen en ga niet achterbaks achter je rug om roddelen. Ik heb de ervaring gemaakt dat ze daar in Belgie heel goed in zijn.
Veel wijsheid gewenst bij het oplossen van dit probleem.