wanneer heb je nou een klik met een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

wanneer heb je nou een klik met een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 20:04

Ik zoek een nieuwe pony en zijn al bij 6 ponys gaan kijken, elke keer de vraag; 'heb je een klik met hem?'
Dus wanneer denk jij dat je een klik hebt met elkaar? (en dan geen band die in de loop van der tijd onstaat)

Geryon

Re: wanneer heb je nou een klik met een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:07

Dat valt gewoon écht niet uit te leggen!

Dat voel je gewoon :D

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:13

Inderdaad dat is niet uit te leggen, maar denk dat het vooral vanuit jou zelf komt en je moet er een fijn gevoel bij hebben en zin krijgt om hem/haar iedere dag weer te zien en of te gaan rijden. Het kan idd zijn dat het je naderhand tegenvalt bijv. zijn gedrag is niet wat jij gehoopt had en misschien moet het paard daardoor weer verkocht worden om hij/zij niet aan jou verwachtingen voldoet. Maar ieder paard is anders en moet je eerst goed leren kennen om samen een goede band te krijgen.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:54

wanneer je echt denkt; Ja ! Dit is hét paard.
En inderdaad Ullie2001 heeft gelijk, een klik krijg je niet gelijk. Ieder paard is anders, en je leert het vanzelf beter kennen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:59

Een klik kan je wel meteen krijgen hoor.

Bij mijn eerste pony had ik meteen een klik vanaf de eerste keer dat we contact maakten en groeide de band super snel.
Bij mijn tweede pony had ik totaaaaal geen klik, maar ik nam hem over van mijn zus, en niet eens zo langzaak groeide de band en hadden we het super leuk samen.
Bij mijn paard had ik ook meteen een klik vanaf de eerste keer contact, maar groeide de band echt super langzaam.

Wat een verschillen :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:04

Nou, als je een paard één keer ziet en je koopt hem direct, dan valt er meestal nog niet veel over te zeggen.
Dan is het toch wat jij op dat moment voelt, het karakter van het paard leren kennen duurt wel wat langer dan een eerste ontmoeting.
Maar het is meer een soort liefde op het eerste gezicht.
Dat je echt denkt van 'Deze is zoooowh leuk!!"..
Hoe het paard jou vindt en of je echt goed overweg kan blijkt meestal pas later, haha!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:05

Dat had ik dus met mijn paard.. Groeide de band verschrikkelijk langzaam mee. Kon echt niet met haar overweg eerst _O-

Ik denk altijd zo van een klik kun je meteen krijgen, een band heeft tijd nodig.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:06

Ik vind dat je een klik met een paard wel gelijk kan krijgen hoor :D
Dat je die pony ziet, en er mee bezig bent, en dat je gelijk denkt: Wow dit is m ! <3
Bij mn pony die ik nu heb had ik dat zelfde.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:11

Ik was gewoon op slag verliefd. Dat het ook bleek te klikken was mooi meegenomen. Die klik is door de jaren heen ook wel nog wat meer gegroeid denk ik.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:13

Toen ik op zoek was naar een nieuw paard, heb ik een paar weken lang tig advertenties bekeken op allerlei sites en bij een had ik meteen, dat is hem!
Uiteraard gaan proefrijden, gekeurd enz. Maar hij had bijna op drie benen moeten staan wilde ik hem niet kopen :+
En nu een paar jaar verder nog steeds superblij met hem <3

Wat die klik dan is, is inderdaad lastig uit te leggen, het is er gewoon.
Bij mijn vorige paard is de klik gegroeid, ik mocht op een haflinger gaan rijden en dat ging met horten en stoten. Maar al snel werd hij me steeds dierbaarder, heb ik hem gekocht en 13 jaar van hem mogen genieten. Hij was ook echt mijn kanjer!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:15

Dat kun je inderdaad niet uitleggen, dat moet je voelen.

Toen ik mijn paard voor de eerste keer zag dacht ik: oh, is dit 'm... want ik zag een dik, vadsig, overbouwd paard met een flinke onderhals dat z'n eigenaren flink voor de gek hield. Maar toch maar er op geklommen want ik was er helemaal voor naar Friesland gereisd en toen ik 10 meter gereden had wist ik 't. En stiekum wist ik 't ook al wel toen ik de advertentie zag.

En achteraf hoorde ik dat hij mij ook wel leuker vond dan andere kijkers (met andere mensen was hij over een hekje gesprongen waarna ze niet meer durfden, en bij weer andere kijkers verzette hij gewoon geen poot :Y) )

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:18

Voor mijn gevoel voelde ik het vorig jaar ook 'Meteen'. Al was hij 13 cm te groot, kon ik er onder t zadel t minste mee van alle paarden waar ik was wezen kijken, maar hij had iets.
Had toen ik terug reed na de eerste bezichtiging al bedacht dat ik m moest hebben.

En een jaar later weet ik nog steeds zeker dat hij ook echt de goede keus is geweest. OHZ niet altijd de makkelijkste, maar zo'n super grappig en lief paard om mee om te gaan. Heerlijk :D

Snorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:25

Tja, is niet echt te omschrijven denk ik. Ben in mijn leven eigenlijk maar 1 paard tegen gekomen waar ik DIRECT een klik mee had, jammer genoeg was hij al verkocht toen wij interesse hadden. Soms duurt het wat langer voordat je een 'klik' hebt, maar ik denk dat als een paard je op het eerste gezicht aanspreekt dat het wel goed zit.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:27

Dan hoor je klik*klik*klik*klik*klik*klik* :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:28

Moeilijk uit te leggen.
Dat is meer een gevoel denk ik, elkaar vertrouwen, maar ja als je elkaar vertrouwt is er niet altijd een klik.

Dus ik denk echt dat het op je gevoel moet zijn..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 07:56

Toen ik begon met de pony's riep ik bij meerdere: dat wordt mijn pony!
Tot mijn pony geboren werd.. Direct wist ik dat ik er alles aan zou doen om te zorgen dat hij bij mij bleef. En niet alleen ik merkte dat...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:10

Klik? Nee, ik kreeg een kus van Fralla op de eerste dag al. Ik vond haar 'leuk',ging de papieren kijken. Na de koffie, nog even afscheid nemen, kreeg ik een natte lik over mijn wang! Ik hoefde niets meer overdenken! Een maand later was ze van mij.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:14

Het is het best te vergelijken met verliefd zijn, denk ik?! Het gevoel van: hebben...hebbe...hebbe....
Maar ook al is er niet meteen een klik, een band kan je wel degelijk opbouwen in de loop der tijd.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:19

Tja wanneer heb je een klik met een paard, die van ons was ik klaar mee met rijden, en die mocht het weiland op naar z'n vriendjes, en die bleef bij mij en m'n man hangen...Dit had hij bij de andere kijkers niet gedaan...En de verkopers zeiden ook al dat hij dat bijna nooit doet, zijn vriendjes in de weide waren vaak toch wel het leukste.. En toen dacht ik ja dit ik hem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:55

Ik denk dat je van een klik kunt spreken als je meteen leuk/goed contact hebt met het paard. De paarden waar ik geen klik mee voelde, zochten ook nooit contact met mij. Daar had ik dus weinig plezier mee.
Paarden waar ik wel een klik mee had en een goede band mee opbouwde, zochten meteen contact met me en waren vanaf de eerste minuut al niet bij me weg te slaan! :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:05

Meteen het idee hebben dat dat het paard is voor jou :)
Ik zocht op mijn 15e een pony waar ik wedstrijdjes mee kon rijden van rond de acht jaar,
zou op een stal naar een pony gaan kijken maar die was net verkocht toen we aankwamen.
Ze hadden nog wel een andere pony's en paarden maar wisten niet of dat was wat ik zocht, toch maar laten zien en het was meteen raak :P

Een te jong paard, absoluut geen sportpony, mijn ouders vonden er lelijk (was ze ook wel een beetje), maar toch kon ik bij geen enkel ander paard meer gaan kijken.

Stuntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:22

"Mijn meiske" zocht mij uit :)

De eerste keer dat wij elkaar zagen was ze al niet bij me weg te slaan en bleef (op een respectvolle manier) om mijn aandacht vragen. Ik dacht nog niet aan een eigen paardje en was bezig om na een pauze van ruim 15 jaar de draad weer op te pakken wat paardrijden betrof. Zij was nog erg jong en werd, door de toenmalige eigenaar, voor lange periode naar de wei "verbannen".

Nu kreeg ik een half jaar later een uitnodiging om een kijkje te gaan nemen in de wei, waar het jonge grut hun tijd doorbracht. Ná, dat leek me leuk! Ik was nog maar koud twee tellen in de wei en kreeg een meer dan hartelijk welkom door.... idd!

Een week later was ze van mij <3 <3 <3

Eén oogopslag is genoeg om te weten en zonder dat je het dier kent is er al een vertrouwensband die je in woorden niet kan vatten.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:30

Een klik heb je of een klik heb je niet.

Ik had het vanaf het eerste moment met mijn huidige paard. Ik heb het ook alleen met hem :o Ik geloof er ook niet zo in dat een klik later nog komt :n

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:38

Wederzijds begrip, het paard past je, verliefd gevoel en het niet uit je hoofd kunnen zetten van een paard. Maar vergeet niet dat een klik niet betekend dat alles altijd lekker verloopt of dat er niks fout kan gaan.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:53

Ik ging bij hem kijken en ik was klaar. Door slechtere ervaring daarvoor wel heel zenuwachtig geweest voor de keuring, maar ik was helemaal weg van hem.
Toen kwam hij erdoor met een dikke pluim en 2 uur later stond bij ons op stal.
Dat was 3 maanden geleden, en nu begint er langzaamaan steeds iets verder een band te ontstaan.

Een klik moet vooral vanuit jezelf komen. Ik was meteen weg van mijn paard, dus het maakte me niet uit dat zijn training er niet meer helemaal in zat, of dat hij zo slap als een vaatdoek was omdat ie lang niet meer echt gereden werd.