maar toch...Mijn merrie krijgt 2x per dag krachtvoer, 's ochtends vroeg (voordat ze buiten wordt gezet) en 's avonds als ze op stal gaat. Mevrouw valt dan graag aan op haar eten, propt haar mond eerst helemaal vol waardoor de helft er weer uit valt en met een hoofdzwaai gooit ze de rest over de rand van haar voerbak heen... Dus je kunt wel bedenken hoe de grond er daarna uit ziet
's avonds nog niet zo'n probleem omdat de hoek van de stal dan nog aangeveegd is en ze haar brokjes mooi van het beton kan stofzuigen, maar 's ochtends beland alles in het zaagsel... Niet zo slim dus
Wat ik ondertussen al heb ondernomen: tandarts is een paar maanden terug langsgeweest en heeft alles netjes bijgewerkt, maar haar gedrag is daarna niet veranderd (ze kiest er echt bewust voor om zo'n grote hap te nemen dat ze een deel wel móet laten vallen.. Verder eet ze prima en is helemaal gezond, goed op gewicht) en ik ben gedeeltelijk overgestapt op een soort ruwvoermix en haar muesli wordt gemengd met hooi, zodat ze langer over het eten doet (goed moet kauwen) en meer moeite moet doen om het 'lekkers' eruit te vissen... Maar tot nu toe dus nog weinig veranderd

Wat zouden jullie doen? Gewoon zo laten gaan? Op zich is het niet echt schadelijk oid en het zou natuurlijk van de gekken zijn als ik er steeds als politieagentje naast ga staan
Het is meer zonde dat er steeds beetjes in de stal verdwijnen of dat ze moeilijk alles van de grond op kan eten zonder zaagsel binnen te krijgen..Tips? Vind het aan de ene kant sneu om er een baksteen oid in te leggen, aan de andere kant let ze daarna denk ik wel wat beter op waar ze haar tanden in zet (toen haar snijtand los zat wegens wisselen was ze ook ineens een stuk voorzichtiger)

. 

zou me niet verbazen als ze het dan nog makkelijker vind om alles eroverheen te drukken

nee ikzelf zou er ook niet zoveel moeite voor hebben, maar anderen snappen niet waar ik me druk om maak
Dit topic geeft me geen hoop.
maarja toen het los op de grond lag maaide ze net zo lang met d'r benen tot alles netjes door het zaagsel verspreid was om vervolgens de sprietjes er tussenuit te gaan pikken.. Vond ze vast grappig ofzo, maar ik vond het een iets minder strak plan
nu met hooinet gaat het super, ze is net zo lang (al dan niet langer) ermee bezig en er wordt zo goed als niets verspild !