Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eline10 schreef:Heb je het ook al geprobeerd dat je hem gaat aaien vanaf zijn hoofd, langs zijn nek, en dan rustig naar z'n benen? Of zitten er wondjes op dat been?
pearlie schreef:Misschien is er iets met z'n andere voorbeen..? Als hij de ene op moet tillen komt er meer druk/gewicht op het andere been te staan, misschien dat dat pijnlijk is..
Ariebren schreef:Eerst zorgen dat hij goed vierkant staat.
Dan pas het been tillen, eventueel tegen de schouder leunen om hem te activeren.
annnepannne schreef:Ariebren schreef:Eerst zorgen dat hij goed vierkant staat.
Dan pas het been tillen, eventueel tegen de schouder leunen om hem te activeren.
dat heeft al iemand tegen mij gezegd en heb ik ook geprobeerd.
maar als ik tegen zijn schouder leun, ook al leun ik met mijn hele gewicht merkt hij het niet eens.
ik denk dat het ook aan mij ligt, want bij mijn vader luistert hij wel met zijn been optillen.
bij mijn moeder en zusjes tilt hij dat been ook niet op.
zijn oude eigenaar is ook een man dus misschien ligt het daaraan.
maar ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen.
annnepannne schreef:Ariebren schreef:Eerst zorgen dat hij goed vierkant staat.
dat heeft al iemand tegen mij gezegd en heb ik ook geprobeerd.
maar als ik tegen zijn schouder leun, ook al leun ik met mijn hele gewicht merkt hij het niet eens.
ik denk dat het ook aan mij ligt, want bij mijn vader luistert hij wel met zijn been optillen.
bij mijn moeder en zusjes tilt hij dat been ook niet op.
zijn oude eigenaar is ook een man dus misschien ligt het daaraan.
maar ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen.
funnyhorses schreef:Als je zeker weet dat het andere been in orde is dan zou ik gewoon eens wat strenger reageren.
Wat ook wel eens helpt is met je hand in het onderbeen op de pees knijpen en tegelijkertijd omhoog trekken.Daarbij kun je dan ook met je lichaam tegen de zijkant schouder van je paard duwen.
Tilt je paard het andere been wel gewoon op,of doet hij daar hetzelfde?
Ceriadwen schreef:Mijn paard heeft dat in het verleden ook gedaan, met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Mijn destijds 55 kilo was niet opgewassen tegen 700 kilo speelgoed dus omduwen lachte hij me vierkant mee uit. Tot ik het een keer echt heel beu was, en uit frustratie de krabber even in zijn buik heb geprikt, niet heel hard maar voldoende om hem zijn been op te laten tillen. SIndsdien denkt hij wel 2 keer na en krijg ik ze keurig voetje voor voetje zonder dat ik er om hoef te vragen. Tilt ze op en zet ze weer neer voor me.
xxJodyC schreef:Ook mijn shetlander heeft dit een tijdje geweigerd.
Ik masseerde haar nek, gleed af naar haar bovenbeen en masseer daarna haar onderbeen.
Het lukt nu prima!