Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nicky_rilana schreef:voor de volgende keer, even wachten tot er een auto overheen gereden is dan is de laading weg.
voor nu ik zou met een groep gaan en dan de rest over het spoor laten gaan, en kijken of hij mee loopt. al zet hij maar 1 pastje richting het spoor zou ik hem belonen. en zo verder
Liesje1611 schreef:sorry voor mijn (miss?) foute informatie. Nogmaals, dit is wat ik ervan dacht haha.
Nickyrilana, kun je me uitleggen hoe een paard zonder ijzers een schok kan krijgen? Lijkt me heel sterk.. Als wij vlak daarna over de rails lopen, of m aanraken met onze handen, krijgen we ook geen schok toch?
Arieben,
uhm.. Hoe kom je op het idee om het paard te laten springen?! O__o
ik stond echt even met mn mond open naar je reactie te staren (kan aan mij liggen) maar springen over de rails.. Ik kan me veeel veiligere oplossingen bedenken..
Shahazai schreef:De rails op zich staan niet onder stroom, alleen de bovenleidingen.
Hij is waarschijnlijk gewoon geschrokken van het gevoel/geluid, dat gebeurt veel paarden.
Wat je kunt doen om het te oefenen is gewoon aan de hand meenemen met snoepjes, op een plek waar het rustig is en niet te vaak treinen langs komen.
marleeentje schreef:Klinkt goed Gini, maar hoe leg je een paard waar hij precies wel en niet al zijn hoeven neerzet? Lijkt mij best lastig!
Ik rij zelf meerdere keren per week over een spoorwegovergang. Zowel paarden met als zonder ijzers kunnen een schok krijgen. Dit heb ik al meerdere malen meegemaakt. Ik heb wel het idee dat het vaker gebeurt bij paarden met ijzers, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou het oefenen met een paard erbij dat wel rustig over het spoor heenloopt. Eventueel zelf er ook naast. Kies een rustig tijdstip uit, zodat je niet zoveel last hebt van andere overstekende weggebruikers (en zij ook geen last van jou). Iedere stap in de goede richting moet je goed belonen. Hoeft niet altijd met een snoepje, even kriebelen op de schoft kan ook, ontspanning is het belangrijkste. Zowel bij jezelf als bij je paard. Stel niet te hoge doelen en neem de tijd om te oefenen. Vandaag drie stappen in de goede richting gedaan? Prima, braaf paard, morgen weer verder.
Ariebren schreef:Kan hij springen ??
Leer hem dan om over de rails te springen, is maar 146 cm afstand.