Vandaag ging ik naar mn paardje, het is een hengst. Nu kwam ik daar aan, hebben ze in 1 keer een merrie in het weiland ernaast gezet. De eigenaren van het weiland hebben me niets verteld maar ze konden de pony niet laten staan en hebben haar dus meegenomen.
Mijn hengstje is nu dus echt helemaal gek geworden, hij heeft klitten in zijn vacht en is helemaal bezweet en nat van de regen.
Zijn hoeven zien er echt niet uit, er zitten enorme kuilen in het weiland en het is een modderpoel geworden.
Fijn, hadden ze het me maar even eerder verteld, maar nee hoor. Hij wilt niet eten en heeft alleen maar oog voor de merrie, rent ook in 1 stuk de hele tijd een paar meter heen en weer.
Hij is ook agressief naar mij toe geworden, ik kon zijn halster niet omdoen. Hij maakte een enorme stijger (die gelukkig lang duurde, ik kon wegkomen, hij was wel echt naar mij toe gericht) en ging er weer vandoor. Het scheelde niet veel, het was echt op een halve meter afstand.
Mij lijkt dit dus echt niet goed, alleen ik weet niet wat ik moet doen.
Ben erg teleurgesteld ook vooral, de laatste tijd ging het zó goed, ben bang dat ik weer vanaf 0 moet beginnen.
Misschien is het morgen al weer over, ook dat weet ik niet.
Wat is nou de beste optie? Moet ik hem wel gewoon in het weiland laten rennen en verder niks doen?
Ik heb wel een zweetdeken maar krijg hem verder niet te pakken... Ik hoop niet dat hij ziek wordt door de regen en zijn vele zweet.
Castreren is een optie, maar het ging eerst ook heel goed toen hij nog hengst was. Weet ook niet of dit op korte termijn kan gebeuren.
Hopelijk weten jullie raad hiermee... Alvast bedankt.

Succes.
Castreren is de enige goede optie.
.