mijn paard heeft weg ren gedrag zoals ik het noem en ik weet niet wat ik er aan moet doen. Ik heb al van verschillende mensen wat gehoord maar de meeste werkten niet dus ik hoop dat jullie nog wat weten, Want ik wordt er doodsbenauwd van, hij doet dit nu bijna een jaar.
Mijn paard Pablo heeft een heel lief karakter en op buitenritten(langs de weg) doet hij alles wat je vraagt je kan zelfs de teugels op zijn nek leggen en dan in de verlichte zit met je armen gespreid in een rustige galop gaan. Maar als ik in de binnenbak of de buitenbak zit en hij moet werken sprint hij er vandoor als een bezeten gek. Hij gaat dan bokken en de hele bak rond rennen met zijn hoofd hoog in de lucht zodat je er eigenlijk niks mee kan. Ik kan trekken wat ik wil maar dat heeft geen enkele zin. Hij is ongeveer zo'n 1.56 en bijna 6 jaar oud en ik ben 1.63 en 15 jaar oud.
Ik heb al geprobeerd:
× Been te geven als hij wegrent zodat je zijn stuur niet meer op "slot" zit.
× Een dressuur stang met verschillende hoogtes voor de teugels en een kettinkje.
× Mijn springlerares van 90 kg erop zetten ( bij haar doet hij het goed, maar daarna bij mij niet meer)
× Afleiden: om bijvoorbeeld te gaan wijken voor dat hij er vandoor vliegt.
× Een Martin Gaal
× Even laten gaan en dan een flinke trek aan de teugels
× Veel veranderbare gangen rijden
× Een tik met een zweep geven op zijn hals ( hierdoor gaat hij alleen maar sneller)
Geen van deze dingen heeft geholpen, hij doet dit zowel zomers als 's winters. Ik weet het langzamerhand niet meer en als het me niet lukt beter te krijgen of dat ik het op geeft moet hij weg van mijn ouders en dat wil ik niet want ik hecht meestal erg aan mijn dieren (mijn hond is vorig jaar overlijden en daar treur ik nog best vaak over). Ik hoop echt dat jullie wat weten zodat ik dat kan proberen zodat hij niet weg hoeft

Ik ben meestal van de zachte aanpak en de homeopathische middeltjes gedoe, maar als je het anders opgelost krijgt wil ik het graag een kans wagen.
hier is nog een plaatje van hem, het is (wat mijn tante dacht) een New Forest × NRPS:
) maar ik snap je punt.
.