Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als paard alsnog doorstormt, gewoon een schop geven. En over voernijd; komt ze er al boos aan als jij het voer nog vasthoudt? Ik zou het nooit accepteren als mijn pony mij geen ruimte geeft om het eten fatsoenlijk klaar te leggen.
Over lichaamstaal enzo. daar staan ook plaatjes bij en wordt heel uitgebreid uitgelegd over hoe je dit soort dingen op kunt lossen. Tenminste, als je een goed boek koopt. (ik heb zelf 'van veulen tot rijpaard' van Richard Maxwell)
Desnoods vraag je er hulp bij, dit is geen normaal gedrag, jonkie of niet hij moet zich gedragen. En dan mag ie best een flinke tik hebben
Dakario schreef:neem een paraplu mee. Wanneer ze dreigt om naar u te trappen klap je de paraplu open. Meeste paarden gaan daarvoor verschieten en vluchten. Ik ben er zeker van dat ze geen 2de keer gaat proberen.
Dakario schreef:neem een paraplu mee. Wanneer ze dreigt om naar u te trappen klap je de paraplu open. Meeste paarden gaan daarvoor verschieten en vluchten. Ik ben er zeker van dat ze geen 2de keer gaat proberen.

xJess schreef:Ze heeft ook voernijd, als we de paarden dan allemaal wat lekkers geven als ze losstaan, komt ze met haar oren in dr nek en tanden bloot achter je aangerent. Meestal luistert ze wel als je heel boos Hé niet doen! roept. Maar alsnog is zoiets best angstaanjagend. Vooral de eerste keer toen het gebeurde, ik dacht dat ze me ging aanvallen.
ellepel schreef:xJess schreef:Ze heeft ook voernijd, als we de paarden dan allemaal wat lekkers geven als ze losstaan, komt ze met haar oren in dr nek en tanden bloot achter je aangerent. Meestal luistert ze wel als je heel boos Hé niet doen! roept. Maar alsnog is zoiets best angstaanjagend. Vooral de eerste keer toen het gebeurde, ik dacht dat ze me ging aanvallen.
nooit uit de hand snoeperij gaan voeren in groepen pony's!
eigenlijk weet iedereen wel dat dat niet kan,paarden worden nou eenmaal jaloers op elkaar en dan krijg je dit.
gewoon niet meer uit de hand voeren,dat is de enige oplossing![]()
de paarden komen er weinig uit zeg je en als de pony dan aan het gek doen is omdat het teveel energie is wil je het nog slaan ook..
tja, ik zou ook zeggen,zweep weg,laat die pony maar lekker gek doen in de bak en raag iemand met heel veel verstand van paarden of die met je mee wil gaan.
via internet kan niemand je laten zien hoe het werkt met paarden,dat kan alleen iemand met veel ervaring die met je mee gaat.
iedereen met leren omgaan met paarden
.