Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Dat is voor de meeste paarden al genoeg om ze naar achteren te drijven. Succes iig!
.
. of een tik op de neus voor het bijten. dat doe ik niet ivm kopschuw. daarom geef ik een schop. misschien klinkt het heel hard, maar ik schop hem echt niet heel hard ofzo hoor. meer dat hij weet dat hij fout zit
. sallandval schreef:het is een baby? Ga je een klein kind ook schoppen als hij iets doet wat niet mag? Consequent en streng zijn is iets anders dan terugschoppen als hij iets doet wat niet mag; dan denk hij alleen maar dat het een spelletje is "wie er het hardste schoppen kan" tip: dat gaat hij winnen!
Begin eens met het goede voorbeeld geven. Dus kalmte uitstralen en als hij gek doet rustig een correctie geven (zoals een stapje achterwaarts). Laat je niet van de wijs brengen want dan neemt hij ene loopje met je. Laat hem bovendien zsm castreren.
Die zijn heel oraal..Ook weer trainen trainen trainen
Als hij je in je arm kan bijten is hij toch te dicht bij en heeft hij geen gezag voor je...
Maar het zal vooral speelsheid zijn hoor! Komt wel goed met hem 
Heeft bij mijn hengst het beste gewerkt! Ze winnen het kwa kracht toch wel..dus kun je beter iets anders gebruiken in mijn ogen
. Ja qua kracht gaat hij het zeker van me winnen, daarom heb ik ook dit topic geopend! Ik weet niet hoe ik hem goed kan straffen! Hij is ook erg verkeersmak en daardoor dus ook minder snel onder de indruk van iets. Daarom vind ik het erg lastig om een goede straf voor hem te vinden
. Ik ga het met een zwiepend touw zeker proberen
! Lauwtjuh94 schreef:@Ilse_1987: ik denk dat er meer mensen zijn die hun paard een trap onder de kont geven hoor. of een tik op de neus voor het bijten. dat doe ik niet ivm kopschuw. daarom geef ik een schop. misschien klinkt het heel hard, maar ik schop hem echt niet heel hard ofzo hoor. meer dat hij weet dat hij fout zit
.