Merries vaak boos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe is de stemming van jouw merrie meestal?

blij
73 (36%)
boos
36 (18%)
stabiel
77 (38%)
niet blij en niet boos
13 (6%)

Totaal aantal stemmen: 199

Anoniem

Merries vaak boos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:58

Zijn merries nou vaak zuur?

Ik heb een heel blije, maar geloof dat dat een uitzondering is :')

Sjolvir

Re: Merries vaak boos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:03

Mijne is niet zuur, kijkt altijd open en stabiel, is dat blij?
Geen idee, maar zuur, nee.

De buurvrouw van mijn andere paard is wel een zuurpruim, maar ja, dat is de overbuur ruin ook....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:04

Ik heb alleen maar hele lieve stabiele merries (4 stuks) waarvan je niet merkt dat ze hengstig zijn of wat dan ook. Bijna altijd oortjes er op, meestal wel willen werken, sommige knuffelig, andere minder.
Ik denk dat er over merries ook weer véél geantropomorfiseerd wordt.

Vrouwen zijn toch ook niet allemaal sikkeneurige hormonenbommen met PMS? En mannen zijn toch ook niet allemaal macho's die pikkies aan het vergelijken zijn of anders wel een midlife-crisis hebben?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:05

3 van de 4 zijn altijd blij :)
1'tje is altijd boos met voeren, maar daarna niet meer :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:05

mijn merrie had altijd gewoon een grote bek :')
maar als ze hengstig was was ze poeslief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:06

_O-

Ibbel :')

Ik heb ook een blije. En heel lief, bijna nooit boos.

Sjovir: die van mij danst, die lacht bijna. Jouwe is stabiel denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:06

Nog geen boze merries :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:07

Ibbel schreef:
Ik heb alleen maar hele lieve stabiele merries (4 stuks) waarvan je niet merkt dat ze hengstig zijn of wat dan ook. Bijna altijd oortjes er op, meestal wel willen werken, sommige knuffelig, andere minder.
Ik denk dat er over merries ook weer véél geantropomorfiseerd wordt.

Vrouwen zijn toch ook niet allemaal sikkeneurige hormonenbommen met PMS? En mannen zijn toch ook niet allemaal macho's die pikkies aan het vergelijken zijn of anders wel een midlife-crisis hebben?

:D

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:07

ik heb ook absoluut geen zure merrie, heel relaxed en haar blik is altijd heel neutraal en blij.
merk wel dat ze echt sensibel is qua rijden, je moet er niet pissig maken, en dat heb ik bij ruinen nog nooit gehad :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:08

Die van mij is de vrolijkheid zelfe! Ze heeft wel een eigen willetje, maar dat heeft mijns inziens niks te maken met geslacht. ;)

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:09

Ik heb een echte merrie-merrie. Ze is altijd heel vrolijk met rijden maar als er andere paarden passeren kijkt ze enorm zuur. :') Zo ook naar haar buurpaarden op stal, vooral als ze eet natuurlijk. Met borstelen is ze ook wat kriegelig evenals met aansingelen. Maar als ik dan een halsklopje geef kijkt ze meteen weer blij met de oortjes naar voren. :+

Verder geen extra last als ze hengstig is, dan is ze normaal te rijden. :j

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:12

*piest in haar broek van de leuke herinneringen*

Als mijn merrie hengstig was.....kon ze helemaal niet meer lopen, laat staan dat ze gereden kon worden :')
En een tik met de zweep vond ze dan echt helemaal lekker gewoon :')
En daar ging ik weer als bazin met emmertjes water om de boel schoon te spoelen overal waar ze gelopen had :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:13

Yamcha schreef:
_O-

Ibbel :')

Ik heb ook een blije. En heel lief, bijna nooit boos.

Sjovir: die van mij danst, die lacht bijna. Jouwe is stabiel denk.

Heb ik ook ingevuld, Sjol is stabiele dame. (soms ergelijk stabiel, zeg maar)
Hepsi valt denk ik in de catagorie blij, netzoals de jouwe. (maar geen idee, hoe die is als ze volwassen is.)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:15

quartel schreef:

Als mijn merrie hengstig was.....kon ze helemaal niet meer lopen, laat staan dat ze gereden kon worden :')
En daar ging ik weer als bazin met emmertjes water om de boel schoon te spoelen overal waar ze gelopen had :')

jeeutje! _O- zo erg heb ik het gelukkig niet bij mijn merrie gehad! :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:17

ik heb twee blije merries. Moeder en dochter. Altijd vrolijk.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:18

Mijn merrie is ook altijd vrolijk :D heb een fjord van 21 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:19

quartel schreef:

_O-

Whahahaha dat heeft een vriendin van mij ook met haar merrie, maar die merrie wilt een veulen, die wordt superhengstig bij veulens.

Zie je wel dat SM een natuurlijk iets is :')

Hé wat leuk, allemaal vrolijke en stabiele merries, nog geen zure dames :n

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:59

Ik meld mij ook met een blije vrolijke merrie.Nooit boos, braaf met aansingelen,kan haar onder haar buik poetsen zonder gezeur, altijd blij om te werken. Sinds een jaar staan we op een andere stal waar ze veel meer in de wei staat (8 tot 10 uur per dag, tegen vroeger 2 tot 3 uurtjes per dag) en dat heeft wel geleidt tot veel heftiger hengstigheid. Mijn dochter heeft sinds een jaar een knappe arabierruin en als ze die ziet piest ze alles bij elkaar. Hij hoeft maar een keer te murmelen en zij laat alles lopen. Ook ik moet regelmatig de stal dweilen als ze weer eens heeft staan plassen. Soms tijdens het uitstappen gaat ze ook heel raar lopen: moet ze toch echt even plassen. Gelukkig wil ze wel gewoon werken en kan ik haar gewoon aan tikken met mijn zweepje zonder dat het gelijk een SM-sessie wordt. Tegeover haar staat ook een superlieve merrie. Ken genoeg blije meisjes, tegen maar een paar echte mopperdozen.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:13

Mijn merrie vind ik alles behalve chagrijnig.
Ken trouwens sowieso weinig zuurpruim-merries.
Ken meer chagrijnige ruinen dan merries xD.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:17

Stabiele merries, alledrie. De jongste is nog aan het uitproberen, maar dat trekt hopelijk wel bij als ik echt met haar aan het werk ga (ze is nu 2,5)
De oudste is 17, de middelste 10. Beide tonen weinig verandering in humeur, ook niet als ze hengstig zijn. De jongste heb ik afgelopen zomer voor het eerste echt hengstig gezien, en was zeer opdringerig naar een ruin toe. Hoe ze uiteindelijke gaat zijn op het moment dat ze aan het werk gaat zal de tijd leren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:19

Ik heb altijd ruinen gehad,allemaal vrolijk. Kende eigenlijk bijna alleen maar pismerries en heb gezegd,ik wil nooit een merrie. En ja wat heb ik nu? Juist een merrie :D. Maar altijd even blij. Ze begroet graag alles en iedereen die langs komt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:21

Mijn jonge merrie is over het algemeen ook altijd vrolijk. Afgelopen zomer toen ze hengstig was was er idd niet veel mee te beginnen, maarja, puberteit he. En ik had haar nog maar een paar maanden (en net een maand daarvoor van stalling moeten veranderen), niet zo gek dus dat madam niet klakkeloos deed wat ik wou. Aan het einde vh seizoen ging het al stukken beter.

Toen ik dit topic las moest ik trouwens aan iets heel anders denken. Mijn merrie kan verschrikkelijk leuk boos/gefrustreerd zijn als ze iets niet snapt of het haar niet snel genoeg gaat, dan gaat ze letterlijk staan stampvoeten, moet daar altijd wel om lachen, het is zo overduidelijk, haast menselijk.

montiesmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:27

mijn marie is erg vrolijk, naar mij toe welteverstaan, andere paarden kunnen op..... knuffel bij mij en direct een vieze blik naar de buurvrouw.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:28

Hier twee boze gevallen en een lief geval. De boze zijn wel ouder al.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:35

Yamcha schreef:
maar die merrie wilt een veulen, die wordt superhengstig bij veulens.

Eén van mijn merries heeft eens een veulen gepikt van een onoplettende mamma, duurde maar een paar minuten, een paar hele trotse minuten voor mijn merrie. :))