Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ympi schreef:Pippaa schreef:Tijdens het stappen aansingelen, het is even handigheid krijgen, maar niet onmogelijk. Dan kunnen ze (bijna) niet blazen.
Dat doe ik dus ook altijd, alleen heb nu een dressuurzadel, met dus zo'n lage singel, daar lig je dan op je paard met je achterwerk om hoog om aan te singelen
haffie83 schreef:Ympi schreef:Dat doe ik dus ook altijd, alleen heb nu een dressuurzadel, met dus zo'n lage singel, daar lig je dan op je paard met je achterwerk om hoog om aan te singelen
Ik ken het ik hang ernaast en dan maar hopen dat paard lief blijft staan zo niet even zandhappen.
En dan maar hopen dat ik niet met m'n hoofd tegen de bakrand of één van de sprongen bots

Sabinee__ schreef:Gaat ieder uit van iets medisch? Kan een paard het niet gewoon doen om onder werk uit te komen? Als je namelijk op stapt met een losse singel zal hij uiteindelijk tijdens het werken toch een keer stil mogen staan omdat jij weer aan moet singelen..
.
. En inderdaad, zorgen dat je zelf ook goed doorademt door je buik. Dit spiegelt je paard ook, en zal dus minder hard worden in zijn buik.