Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tigra_ schreef:Ja een zweep meenemen en eens een flinke pets geven met de zweep. Is ze nou helemaal betoeterd.
Klinkt misschien wat hard. Maar ik zou het niet pikken van geen enkel paard.
love_shyboy schreef:Tigra_ schreef:Ja een zweep meenemen en eens een flinke pets geven met de zweep. Is ze nou helemaal betoeterd.
naar mijn mening is dit niet de manier :/
Paard heeft geen respect voor/vertrouwen in vreemde mensen, dat los je niet op door dr een zweep bij te halen.
boedjang schreef:Dominante dame dus, daar moet je inderdaad wel wat mee, dit kan namelijk echt niet. Ik ben niet voor zweepgebruik maar doe het met mijn lichaamstaal en eventueel als nodig is een touwtje zwiepen maar ik vind het levensgevaarlijk als zij gewoon gericht gaat trappen naar iemand, ik zeg "heel veel grondwerk" en eventueel met andere mensen, zodat zij weet dat niet alleen jij boven haar staat.
dat is ook nog een optie, alleen mijn merrie was daar totaal niet gevoelig voor.quartel schreef:boedjang schreef:Dominante dame dus, daar moet je inderdaad wel wat mee, dit kan namelijk echt niet. Ik ben niet voor zweepgebruik maar doe het met mijn lichaamstaal en eventueel als nodig is een touwtje zwiepen maar ik vind het levensgevaarlijk als zij gewoon gericht gaat trappen naar iemand, ik zeg "heel veel grondwerk" en eventueel met andere mensen, zodat zij weet dat niet alleen jij boven haar staat.
dat is ook nog een optie, alleen mijn merrie was daar totaal niet gevoelig voor.
TS moet even uit zien te vinden wat bij dit paard het beste past denk ik
boedjang schreef:Dominante dame dus, daar moet je inderdaad wel wat mee, dit kan namelijk echt niet. Ik ben niet voor zweepgebruik maar doe het met mijn lichaamstaal en eventueel als nodig is een touwtje zwiepen maar ik vind het levensgevaarlijk als zij gewoon gericht gaat trappen naar iemand, ik zeg "heel veel grondwerk" en eventueel met andere mensen, zodat zij weet dat niet alleen jij boven haar staat.
quartel schreef:wat je eventueel ook nog kan proberen is haar ( door iemand anders) een keertje flink laten schrikken.
Dat zou een combi kunnen zijn van een zweep en een flinke brul, maar bijvoorbeeld ook door een flinke brul en een simpel vlaggetje ( als ze daarvan onder de indruk zou kunnen raken) of een plastick zak, maakt niet uit als ze maar onder de indruk raakt en weg vlucht.
Als dat dan nog niet gewerkt blijkt te hebben kan je altijd iemand nog vragen haar een draai om de oren te verkopen
rikkybergy schreef:Mijn paard staat samen met een ander paard en tusse nde pparden is er niks mis. altijd er gezellig. Maar als de eigenar erbij komt wordt mij merrie boos
rikkybergy schreef:quartel schreef:wat je eventueel ook nog kan proberen is haar ( door iemand anders) een keertje flink laten schrikken.
Dat zou een combi kunnen zijn van een zweep en een flinke brul, maar bijvoorbeeld ook door een flinke brul en een simpel vlaggetje ( als ze daarvan onder de indruk zou kunnen raken) of een plastick zak, maakt niet uit als ze maar onder de indruk raakt en weg vlucht.
Als dat dan nog niet gewerkt blijkt te hebben kan je altijd iemand nog vragen haar een draai om de oren te verkopen
Sorry hoor maar dit ga ik niet doen. Met geweld kom je toch nergens
Tigra_ schreef:Ja een zweep meenemen en eens een flinke pets geven met de zweep. Is ze nou helemaal betoeterd.