Ik moet haar elke dag laten weten dat ik de baas ben, wanneer ik met haar aan het werk ga of in de omgang,
Elke dag duurt het wel even voor dat zij zich daar bij neerlegt.
het gaat voornamelijk om het rijden,Soms denk je ook van hallo je weet toch nu wel dat ik de baas ben en jij niet.
Ik vraag mij dus af legt een alfa merrie zich er ook wel een keer bij neer, dat ik de baas ben. of gaat elke alfa merrie altijd
Kijken tot hoe ver ze kunnen gaan , omdat ze elke dag probeert over mijn grenzen heen te gaan,
Met rijden kan ik haar niet altijd overtuigen , dat als ze erges langs heen moet gaan lopen ,dat ze er dan ook langs heen moet gaan van mij,
Ik word dan zelf ook erg onzeker van haar omdat ik dan denk ,ben je er nou echt bang voor. ze schrikt overal van te wel daar geen aanleiding voor is, ze springt dan op zij en gaat dan aan galopperen , als ik rechts wil wil zij links, als ik dan zeg nee ik zeg niet echt nee natuurlijk dan gaat ze hard onder je uit galopperen , dat je toch die kan op gaat die zij wil,
Er zijn ook genoeg dagen dat ze wel overal gewoon langs heen loopt, en dat ze niet mijn grenzen gaat opzoeken,
Ik snap dat mijn paard er moeite mee heeft om het leiderschap aan mij over te gaan geven ,omdat zij in de kudde ook geen paarden over haar heen laat lopen zij is de baas en blijft de baas denkt zij dan,
Ze heeft trouwens nooit last van haar hengstigheid in de omgang gelukkig maar ,en ze wil de hele dag graag aandacht hebben van mij en ze is voor de rest super lief in de omgang, en ze wil altijd met je gaan knuffelen.
Dus heb jij een alfa merrie en je weet nog al een aatal dingen die goed kunnen gaan werken bij een alfa merrie meld het dan in dit topic.
. NOOIT je onzekerheid laten blijken maar ALTIJD overtuigend rijden en handelen, dan heb je de helft gewonnen! En natuurlijk zullen er altijd momenten blijven dat ze je uitprobeert, maar daar is EN blijft t een Alphamerrie voor...Ik vind t machtig mooi om te zien hoe ze zich gedraagt in de kudde, als een hengst die de boel loopt te regelen. Een heleboel mensen weten niet eens wat een Alphamerrie is en bestempelen dit gedrag als abnormaal. Wij weten beter
werkt bij de mijne heel goed
en jij daar ,en jij weer daar
dus je moet haar goed leren kennen en willen leren kennen. Bij een alfa is het veel meer zo dan bij andere types paarden dat je ze moet willen doorgronden, wie is dat paard, wat vindt ze leuk, wat boeit haar, waar heeft ze behoefte aan.
, die dan ook daadwerkelijk een alfa merrie zijn.
, een alfa merrie wil een eigenaar hebben die zegt zo gebeurd het het en niet anders