Heeft jouw paard/ pony een vast vriendje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Heeft jouw paard/ pony een vast vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:39

NAV dit verhaal van mijzelf vandaag:

Zilfstar schreef:
Ik heb gisteren Kato (dochters pony merrie WelshxArab van bijna 8) in de box naast Jippe (mijn Friese ruin, 8,5 jaar oud) geplaatst. Ik vond haar box te klein, te donker en ze werd links en rechts gebeten en door de muur heen getrapt door 2 andere merries. Dus nu staat ze in een box van 3 bij 3,5 die veel lichter is. En dus naast Jippe en een andere lieve merrie uit haar kudde. Toen ik Jippe buiten ging zetten in de mini-paddock (parkeerplek voor als je moet mesten) hinnikte Kato die al buiten stond in de grote paddock naar ons. Ik dacht meteen al: dat is niet voor mij, maar voor Jippe. Ze stond de hele tijd naar hem te kijken buiten _O- Om 11:00 uur stond meneer al weer binnen toen Kato binnen gebracht werd. Er volgde vrolijk gehinnik tussen mijn beide paardjes. <3 Toen ik even later langs liep vond ik Kato zo raar staan... Bij inspectie merkte ik op dat ze wijdbeens stond, staart omhoog.... >;) terwijl ik keek liep ze op Jippe af, neusie-neusie door de tralies heen, staart nog hoger en een miniplasje.... Madam is dus gewoon spontaan hengstig geworden van die zwarte knappe macho van mij _O- _O- _O- want gisteren was ze het zeker weten nog niet. Ze stond door de tralies heen zijn neus af te likken :roll: en zacht in zijn neusbrug te bijten :wow: :oo Die 2 zijn dus he-le-maal vriendjes :+: en bleven maar neuzen :* In elk geval voelt ze zich goed hahahahaaa. Met haar achterbuurman neust ze dus NIET. Ze is als een blok voor zwart barok gevallen hahaha.

Groetjes, Wanda

vroeg ik me af of de paarden van mijn medeBokkers ook een vriendje hebben waar ze helemaal voor gaan. Wat meteen een klik was zeg maar. En dan vooral merrie+ruin.
Die 2 van mij hebben elkaar helemaal gevonden in elk geval haha.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:44

Ja, mijn paard is een KWPN merrie van 9 jaar.
Ze staan overdag in een groep buiten van 8 paarden.
Haar vaste maatje, vanaf het begin, is een haflinger ruin van 3 jaar.

Mijn merrie is de dominante merrie van de hele groep, en de haflinger is juist de laagste in rang.
Toch staan ze altijd samen, ik heb wel eens het idee dat mijn merrie de haflinger als haar 'kind' beschouwt.
Als één van de andere paarden de haflinger te hard behandelt, gaat hij meteen bij mijn merrie staan, daar is ie weer veilig.
De haflinger kan ook alles bij mijn merrie doen, bij de andere paarden zou ze allang een trap hebben uitgedeeld.

http://i1111.photobucket.com/albums/h48 ... eid003.jpg

ymkeh

Re: Heeft jouw paard/ pony een vast vriendje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:55

mijn friesje ook, ze heeft meteen een vriendinnetje gevonden en andere paardjes klammen zich vaak vast aan haar. Waarschijnlijk door haar speelsigheid, leuk om te zien!

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:02

mijn haf heeftaltijd 1 vast vriendje waar ze mee in t land staat, van de rest moet ze niks hebben ! :P

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:04

Nee mijn pony heeft geen vast vriendje, wel weidemaatjes waar het niet zo geweldig mee klikt.
Ze is ook nog eens heel gevoelig voor wisselende weidemaatjes daarom zoek ik nu een 2e pony, dat wordt dan wel een vast vriendje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:07

Toen ik een quarter jaarlinger erbij had gekocht wilde ik ze ntuurlijk ook samen zetten. Vanaf dag één is dit goed gegaan, beeb kan alles flikken bij mijn oudste merrie :3 Maar er is ook wel respect.
Ze horen echt bij elkaar :3

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:09

Ze staan nog maar net bij elkaar? Dan zie je merries 9 vd 10 spontaan hengstig worden, zelfs als er geen ruinen in de buurt zijn.

De merrie van zuslief en die van mij zijn onafscheidelijk, echte maatjes. Al ruim 11 jaar. Ze beschermen elkaar, knuffelen en zijn altijd samen. Mijn merrie kan slecht naast een ander paard staan, maar naast haar maatje in de box is er niks aan de hand. Wij noemen ze altij duo penotti (schimmel en donkerbruine). De band die zij 2-tjes hebben, heb ik nog niet tussen andere paarden gezien. Echt heel bijzonder.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:09

O ja!!
Was zeker niet vanaf het begin zo.... Sam is een jaar ouder dan Twister. In het begin kon Twister héél zielig op een afstandje blijven en dan super zielig kijken hoe ik Sam aan haalde in plaats van hem... 8-)
Nu kunnen ze niet meer zonder elkaar. Een paar weken terug moest Twister een paar dagen op stal (i.v.m. kreupel), Sam bleef maar heen en weer rennen voor het hek.... ;( Kreeg gewoon tranen in m'n ogen toen Twister weer terug het land in ging. Heb hem maar voor aan het pad los gelaten en hij ging al gillend en bokkend naar achter. Sam stond hem gillend op te wachten.....

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:29

Mijn verzorgpaard, staat al 14 jaar heerlijk bij haar moeder. Als de 1 uit rijden gaat, begint de ander te hinniken totdat er geen gestap meer te horen is. En als ze weer stappen hoort, is het weer hinniken. Heel schattig.

Nista_EH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:35

Mijne hád een vast vriendinnetje, maar die is nu al een tijdje weg. Hij staat nu weer met een ander leuk ruintje, nou die mogen elkaar wel! De mijne leert iig voor zichzelf op te komen, want spelen, dat doen ze graag en goed! :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:39

Ja, mijn pony (ruin) is zwaar verliefd op zijn merrie... <3

Als ze alleen maar even naar het longeerbakje voor de stallen gaat en hij moet 'alleen' achterblijven, breekt ie zowat de tent af :roll:
Dan is hij heen en weer aan het rennen, hinniken en aan het stress-mesten terwijl hij haar gewoon kan horen, ruiken en soms ook zien... De merrie heeft het ook wel, maar in mindere mate. Zij hinnikt alleen af en toe als mijn pony uit het zicht is. :D

Hij volgt haar ook overal waar ze gaat, als zij bijvoorbeeld even de wei uit wandelt om wat te gaan drinken hobbelt mijn pony er vrolijk achteraan.
Het zijn echte maatjes die twee. :j
Laatst bijgewerkt door Cyrilletje op 15-11-11 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:53

Mijn merrie trekt het meeste naar een ruin toe. Ze is eigenlijk heel sociaal en volgens mij kan ze met iedereen overweg.
De ruin waar ze op het moment erg goed mee overweg kan was in het begin een ramp samen. Ze mochten elkaar echt helemaal niet.
De ruin heeft haar 1x uit de wei gejaagd. Ze is toen echt over de omheining gegaan. Dus toen stonden ze lange tijd apart. Daarna hebben ze een aantal weken in een wei naast elkaar door gebracht en uiteindelijk bij elkaar. Maar ook toen helemaal niet zo goede vriendjes. Elkaar echt negeren. En als ik met de ene bezig was kwam de andere niet. Nu inmiddels gaat het wel erg goed. Vooral als ze hengstig is dan is ze behoorlijk opdringerig en daar moet de ruin niets van hebben.

Ze is op het moment ook hengstig en staat zo ongeveer de hele dag aandacht te vragen bij de ruinen. De leider van de groep ook een ruin heeft ze niet zo veel mee. Trekt ze ook niet naartoe als ze hengstig is. Maar sinds 2,5 week is er een nieuwe ruin bij gekomen staat nu naast de groep maar ze staat er constant bij. Jammer dat ze niet snapt dat het niet echt goed match gezien de nieuwe een shet is.

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:54

Ja, mijn mini shetlander heeft een maatje genaamd Japie zij zelf heet Yannie dus kwaa naam combinatie was het al echt meteen grappig en ze zijn altijd samen en worden helemaal gek als er een van de twee eventjes weg moet voor een wandeling.

Mijn new-forest is een ongelofelijke dominante merrie en haar beste vriendinnetje is ook merens pony ook aardig dominant als ik aan het opzadelen ben gaan ze altijd kroelen zo lief!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:56

Mijn merrie had een weidegenootje waar ze 24/7 mee op de weide stond....
Haalde m'n stalgenootje die van haar (ruin) eruit, hinnikte die van mij (merrie) als een gek...
Onder draden door kruipen als ze alleen was op de wei, en zo door lopen na stal....
Omdat dat haar vriendje stond! Nu zijn ze naar een andere stal gegaan, mijn paardje op een nieuwe wei en nieuwe vriendjes....Gaat nu goed, maar eerste weeek was ze niet te genieten... Maar of het daar door komt???

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:59

Onze twee paarden stonden op het vorige adres niet bij elkaar, en hadden geen enkele aandacht voor elkaar.

Na de verhuizing zijn het steevast boezem vrienden. Nu zelfs 6 jaar later hinniken ze nog naar elkaar als je met een van de twee de stal binnenkomt! Zo leuk!!! Altijd lekker ruig aan het doen met z'n tweeën.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:02

Ja, mijn pony heeft dr Haflinger merrie als maatje.
Als ze weg gaan van elkaar is het hinniken en bleren tot ze samen zijn :+.
Ze doen alles samen, eten, liggen samen lekker in t zonnetje te genieten.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:04

Jep, ook de mijne heeft een echt maatje gehad. Helaas is hij al weer een paar jaar terug ingeslapen, maar wat waren die 2 gek van elkaar. Overal waar de een ging, volgde de ander. Vond ze ook altijd zo in het weiland:

http://i94.photobucket.com/albums/l91/l ... C_0352.jpg

Toen hij was ingeslapen was mijn merrie ook een tijdje echt van slag, is nu alweer een aantal jaar geleden. Nu is ze dikke maatjes geworden met de 2 kleine pony's bij ons op stal :j Maar dat is nog niet zoals ze met Mohawk (paard hierboven, met de stippels) altijd was.

lovekobinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:07

Mijn shetlanders zijn vriendjes <3 En ze zijn ook nog bevriend met de ponys en paard van de buren. daar maken we vaak samen buitenritten mee :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:27

Marion71 schreef:
Ze staan nog maar net bij elkaar? Dan zie je merries 9 vd 10 spontaan hengstig worden, zelfs als er geen ruinen in de buurt zijn.

De merrie van zuslief en die van mij zijn onafscheidelijk, echte maatjes. Al ruim 11 jaar. Ze beschermen elkaar, knuffelen en zijn altijd samen. Mijn merrie kan slecht naast een ander paard staan, maar naast haar maatje in de box is er niks aan de hand. Wij noemen ze altij duo penotti (schimmel en donkerbruine). De band die zij 2-tjes hebben, heb ik nog niet tussen andere paarden gezien. Echt heel bijzonder.

Pony is er nu zo'n 7 weken. Heeft al die tijd tegenover mijn ruin gestaan (konden elkaar ook zien) en niet hengstig geweest. Ze is dus "maar" 3 meters verplaatst ofzo (van de ene kant vd gang naar de andere kant) en ze hebben gewoon een klik met elkaar. Heb van verkoper gehoord dat ze daar ook al op Haffies viel en dan vooral de breed gebouwde hengst daar.... Ze valt dus denk ik op breed geschouderde mannen :+

En mijn Fries? Die is echt gek op pony's en zeker op vlekken. Hij is geboren tussen de Tinkers (vlek hier, vlek daar) en elke bonte die we op stal gehad hebben de afgelopen 2 jaar waren super interesant. En ja... nu is deze vlekkenpown een merrie en OOK nog eens van ons en dan nu ook nog naast hem... Paradijs op aarde voor hem denk ik haha.

Ze staan trouwens niet samen in de een groep. Merries en ruinen zijn bij ons gescheiden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:28

Ja, mijn ruin met een merrie. Er staan niet veel paarden, maar hij kan het beste vinden met haar. Hij loopt haar achterna, komt bij haar staan, heel schattig!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:49

Mijn trekpaard merrie Hera is altijd dikke vriendjes geweest met mijn andere trekpaard merrie, zodra je een van de 2 weg haalt gaan ze helemaal door het lint in de stal/ wei. Hetzelfde geldt voor mijn 2 appaloosa merrie veulentjes, maar dit komt vooral omdat ze van geboorte af aan bij elkaar zijn geweest denk.

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:21

Mijn merrie heeft haar vriendje ook helemaal gevonden. Bij de oude eigenaresse werd ze buiten de groep gegooid, hier gelukkig niet. Als ze smiddags samen in de wei komen gaan ze gelijk met mekaar kroelen. En je zult ze ook nooit meer dan 5 meter uit elkaar zien staan eten. En als je ze weer op stal zet ( ze staan ook naast elkaar) dan is het gelijk de neusjes bij elkaar en de oortjes naar voren.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:19

Jump is de beste vriendinnetjes met de andere merrie, maar zodra ze geen zin in elkaar hebben trappen en happen ze ook naar elkaar. Om vervolgens weer heerlijk met elkaar te gaan staan kroelen. :') Soms snap ik echt niks van die twee.
We kunnen ook niet met de een weg op, en de ander alleen laten omdat ze echt niet zonder elkaar kunnen.

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:37

Mijn merrie heeft eigenlijk 2 beste vriendjes. De ene is een ruin die ze heel leuk vind en waar ze in de wei bijna altijd bij in de buurt staat. Die staan ook continue samen te neusen. De ander is de merrie van mijn vriendin die in de box naast haar staat. Elke keer als ik mijn paard na het rijden op stal of in de wei zet begint haar paard heel hard naar mijn paard te hinniken. Mijn paard hinnikt bijna nooit maar naar deze merrie soms wel.

Verder kan mijn paard het eigenlijk met al haar weidegenootjes wel goed vinden. Ze is vrij dominant en laat dat ook merken (behalve naar haar vriend de ruin) maar zodra ze wat langer met dezelfde paarden op de wei staat is ze naar alle paarden heel sociaal.