Zijn er meer paarden die dit doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LammieH01

Zijn er meer paarden die dit doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 00:20

Ik heb een vierjarige ruin en die heeft de rare gewoonte dat als ik bij hem ben en hem aan het aaien ben dat hij zijn hoofd op mijn schouder legt en mij dan wat meer tegen zich aandrukt.....Ik vind het op zich wel lief van hem omdat hij best wel moeilijk kan/kon zijn....en ik moet zeggen de laatste negen maanden kan ik met hem lezen en schrijven maar denk ook dat het komt door wat we samen hebben meegemaakt.....Door dat ik ziek was....Hij hangt nu wat meer aan mij als ik kom loopt die altijd gelijk naar mij toe en als ik weg ga dan staat hij me aan te kijken zo van neem me mee....Hij heeft me door dik en dun gestund de laatste maanden en dat heeft onze band wel verstekt.

BlueStar

Re: Zijn er meer paarden die dit doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:24

Ik vindt het niet helemaal ongewoon, de onze doen het soms ook. Let wel op dat er geen grote druk op je schouder komt of er erg stevig tegen je aandrukt, persoonlijk zie ik dat als domineren.

LammieH01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 00:27

Hij drukt niet echt hard het gaat allemaal heel zachtjes dat wel ik zat zelf ook wel te denken aan domineren daarom had ik zo iets vraag het hier wel eens misschien dat jullie er wat van weten....en dit gedrag is eigenlijk van de laatste 8 maand....maar bedankt vor het antwoordt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:42

Mijn paard (merrie) doet dit, als ik met de borstel haar voorhoofd borstel.
Dan doet ze ook nog de ogen dicht, en staat helemaal te genieten :')
Maar dat deed ze niet vanaf het begin, hoor.
Ik heb haar nu ruim een jaar, en eigenlijk de laatste maanden doet ze dat.

LammieH01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 00:45

Op het moment dat hij het bij mij doet is hij wel heel erg rustig en ontspannen toen ik hem net had was hij wat afstandelijker naar mensen toe nu laat hij nog niet iedereen toe maar dat maakt me niet uit ben al heel blij dat hij mij vertrouwd ik heb hem sinds 2009 in mijn bezit

kimberly135

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:24

Mijn (merrie) doet dit ook wel als ik haar aai en ze ontspannen is legt ze haar hooft op mijn schouder...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:14

is zijn manier van toenadering denk ik, ja zolang er geen zware druk op staat lekker terug knuffelen!

LammieH01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:00

O maar dat doe ik ook wel hoor als het normaal gaat vind ik het niet erg maar hij moet dus niet gaan lopen drukken want daar hou ik niet van

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:03

inderdaad manier van toenadering mijn merrie heeft als gewoonte haar hoofd tegen de buik van zwangere vrouwen te leggen.
Niet duwen of drukken gewoon er tegen aan.
Deed ze bij mij maar ook bij mijn vriendin en die wist nog geen eens dat ze zwanger was.
Daar kwam ze een paar dagen later pas achter

LammieH01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:07

Hahaha die van mij is er ook mee begonnen toen ik ziek was begin febr en nu ik eindelijk weer beter ben blijft hij het doen en hij is echt heel voorzichtig en dat is al heel wat voor zijn doen want hij was toen ik hem in 2010 kocht best wel heel erg druk maar wij hadden wel gelijk een klik met elkaar.

mayke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:40

Onze ruin doet dit bij mijn zusje altijd die hebben zoveel mee gemaskt samen.
Waardoor het lijkt alsof hun band enorm gegroeid is en hij trekt heel erg na haar toe.
Hij heeft hierdoor wel last gekregen van verlatings angst ofzo want zodra zij hem de rug toe keert flipt hij helemaal en als ze weg loopt en hij staat op stal slaat dienalles kort en klein en in het weiland rent hij als een gek.
Mijn zusje woont niet bij ons thuis en zins dien is het wel weer enorm afgenomen.
Maar hij drukt haar ook naar zich toe en stond er veder heel rustig en ontspannen bij.

Juultjejuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:58

ahh klinkt lief, volgens mij is het gewoon kroelen hoor :) kan geen kwaad, lekker van genieten :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:40

ik heb het gehad met liefdes verdriet, mijn eerste vriendje had het uitgemaakt ben daarna gelijk naar mijn verzorg paardjes gegaan en hebt flink staan huilen, ze stonden alle drie bij me waarvan 1 een kin op m'n schouder legde en een diepe zucht in mijn nek gaf....ik voelde me nog nooit zo begrepen. Ik ging een paar uur tuttenfrutten later weg en zei ach heb ik weer meer tijd voor jullie!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:00

Mijn paard doet het sinds een paar weken ook.. Na veel weken van grondwerken, dat doet de band gewoon zó goed, je gaat elkaar echt snappen.
Het is geen domineren, het is na een aai ofzo, en diepe zucht of gaap en legt hij die neus tegen mijn wang en begint zo te 'blazen'
Hij legt ook vaak zijn hoofd op mijn hoofd, maar niet op een harde manier, heel zacht en lief..

Zeker sinds we op een nieuwe stal staan, en hij alleen mij nog 'kent'

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:20

Mijn ruin doet het ook, het is een manier om te zeggen dat ze je lief vinden, ze kunnen het ook doen als manier van troosten. Heb heel veel meegemaakt met mijn ruin, en heb zelf ook aardig wat te verwerken gekregen, en hij legt regelmatig zijn hoofd op mijn schouder.
Laatst bijgewerkt door Sophie154 op 19-11-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:22

Als die geen druk neerlegt dan is het een nedering naar jou toe dus ben jij nog steeds de dominanste.
Dit is een teken hij het gewoon erg lekker vindt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:14

kensha schreef:
Als die geen druk neerlegt dan is het een nedering naar jou toe dus ben jij nog steeds de dominanste.
Dit is een teken hij het gewoon erg lekker vindt.

Oh ja, dat is ook zo belangrijk he, dominant zijn _/-\o_ Joh, mijn paard mag aan mij schuren; heb ik zeker ook een dominantieprobleem?

TS: de meeste paarden hebben heel goed in de gaten wat er speelt en voelen je stemmingen haarfijn aan.
Het zegt wat over zijn persoonlijkheid en karakter en daar zou ik heel zuinig op zijn!
Ik heb een ruin die dat met kinderen doet. Ga er als volwassen ruiter opzitten en hij haalt je het bloed onder de nagels vandaan (zonder gevaarlijk te worden, overigens); zet er een kind op en hij doet ALLES, op de kleinste aanwijzing. Zelfs wanneer dat kind het niet helemaal goed doet weet ie feilloos wat de bedoeling is.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 11:34

Mijn Merrie doet het als ik dr manen trek na elke pluk(lecht ze dr hooft over me schouder en als ik dr een aai geef mag ik verder gaan. Als ik sip ben lich ze dr hoofd tege me buik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:46

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:14

Dat is inderdaad wel een teken dat je een heel goeie band
met je paardje hebt :j

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:32

een paard die ik leasde altijd lals ik naast zijn stal liep kam hij met zen hoofd naar buiten en drukte hij heel zacht en lief teegen mijn schouders en begon ik hem te aaien en dee zijn ogen half dichtr en begon leker te genieten

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:21

Het is wel dat het eigenlijk vooral Merrie's zijn

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:25

Deed mijn vorige pony ook (ruin) betekende dat we een hele goede band hadden!

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:28

helmab schreef:
Het is wel dat het eigenlijk vooral Merrie's zijn

Onze ruinen doen het allebei hoor ;) . Heerlijk hun hoofd op m'n schouder leggen, ogen dichtknijpen en de onderlip laten hangen. En ondertussen hun oren masseren, vinden ze geweldig!
Ik beschouw dit ook altijd als een blijk van vertrouwen en genegenheid...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:26

Die van mij deed dat ook. Wilde ze lekker knuffelen of stonden we samen altijd ergens naar te kijken (konijntjes op de wei bv.) Denk inderdaad dat dit met vertrouwen te maken heeft.