Hallo, Ik ben al een tijdje op zoek naar een cursus paardengedrag, dit wil ik puur gaan doen omdat dit mij altijd al geintresseerd heeft dus niet als aanvulling van een opleiding. Wie heeft hier ervaring mee en/of tips waar ik deze cursus kan volgen?
cissy
Geplaatst: 24-10-11 15:12
zoek je een korte 1 daagse cursus of echt een gedragsopleiding?
Er zijn er nl diverse, 1 daagse maar ook complete opleidingen van 3 jaar. Tinley is een bekende, recent is Petra Vlasblom ook een opleiding gestart en er zijn nog meer aanbieders van gedragscursussen.
Dan heb je nog de thuisstudie van Parelli of wellicht de opleiding van Emiel Voest of Monty Roberts. Er is keuze genoeg maar wat wil je zelf?
Petra Vlasblom - 2 Moons Een echte aanrader, zij organiseert verscheidene cursussen!
EliseXJoelle
Geplaatst: 24-10-11 15:25
ik zelf heb ervaring met de methode van Emiel Voest, en vind dit erg prettig!
De eigenaresse van mijn verzorgpaard heeft nu 2 weekend cursussen bij karin Huizer, een van de instrecteurs van Emiel Voest, gedaan. en dit is haar erg bevallen in en mei 2012 gaat ze daar een week cursus doen met beide paarden.
Dit kan ik je dan ook aanraden.
Ook zijn er boekjes van Emiel Voest, gewoon te koop via zijn site. ik heb hiervan Loswerk, Grondwerk en Dubbele Lange Lijnen, maar hij heeft er nog een aantal. Voordat je de praktijk oefeningen gaat toepassen raad ik het wel aan eerst met eer ervaren iemand dit te doen (dus zo'n cursus) als er dan dingen zijn die je niet goed doet (of verkeerd begrepen hebt)
Cursus "communiceren met paarden" bij Terra Natura? Ik ga over twee weken mijn eerste cursus doen, en heb er veel goeds van gehoort Of is dit niet wat je zoekt?
DoertjeEsra
Geplaatst: 06-11-11 13:14
ik zoek er ook een, maar dan voor kinderen/jongeren..
Milan_lover
Geplaatst: 06-11-11 13:18
DoertjeEsra schreef:
ik zoek er ook een, maar dan voor kinderen/jongeren..
Equixantos geeft ook ponykampen waar ze leren grondwerken en ook theorie over het paard krijgen, dus hoe ze doen en denken enzo
Anoniem
Geplaatst: 06-11-11 21:12
DeSprinkhaan schreef:
Cursus "communiceren met paarden" bij Terra Natura? Ik ga over twee weken mijn eerste cursus doen, en heb er veel goeds van gehoort Of is dit niet wat je zoekt?
Ja in die richting ben ik op zoek, heb wel al boek gelezen van monty Roberts wat ik heel interessant vond.
Ik kwam zelf geregeld bij Annemarie van der Toorn. Veel cursussen gedaan en mijn paard heeft er ook in training gestaan. Super team en onwijs leerzaam.