Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Linsey_X schreef:Dat willen we ook gaan doen, haar zoontje gaat 3x in de week mee.
Hij heeft dan wel adhd maar,zodra hij bij de paarden is is hij rustig, dan voelt hij zich op zijn gemak
juist daarom is het zo goed voor hem.
Er is 13jaar van alles met hem gedaan, hij was altyd braaf maar de laatste 3 jaar is er
Heel weinig met hem gedaan
Werkt super omdat de hele houding van die kleintjes dan verandert

terpentijn schreef:Een Shet is ZEKER niet een geslaagde kinderpony omdat het 'een Shet" is (en dus klein)!
Een Shet is gewoon een paard, waarmee moet worden omgegaan als zijnde een volwaardig PAARD.
Er zijn niet veel Shetten die van nature ECHT "kinderponies" zijn (wat daar dan onder verstaan mag worden).
Ik bezig deze term wel voor mijn eigen Shetlander "Bartje", van 8 jaar, die ik van de week voor het eerst helemaal alleen met de kinderen (1 vast jochie) er op uit heb laten gaan. (Ik had geen gerust moment, maar okee, Bartje de pony en Hugo kennen mekaar nu wel..)
Maar ook dit jochie is Shetten tegengekomen, die hij zelf geweldig vond, en er ook op heeft gereden, maar die Shetten zelf vonden het dus NIKS. Liepen hem uit de hand, beten, etcetera.
Dat wordt dan al gauw knauwen, vervelend doen, en zulke jonge kinderen weten (nog) niet hoe ze daar iets tegen moeten doen.
Die zien zo'n Shet als een lieve hond !
Dat nu, is een Shetland Pony in geen enkel geval!
Een Shet is geen "kinderpony" omdat-ie zo klein is.
Het moet een beetje in het karakter zitten, dat verdraagzame, die vriendelijkheid.
Is niet anders dan met "grote paarden".
Linsey_X schreef:Dat willen we ook gaan doen, haar zoontje gaat 3x in de week mee.
Hij heeft dan wel adhd maar,zodra hij bij de paarden is is hij rustig, dan voelt hij zich op zijn gemak
juist daarom is het zo goed voor hem.
Er is 13jaar van alles met hem gedaan, hij was altyd braaf maar de laatste 3 jaar is er
Heel weinig met hem gedaan