Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marieke1495 schreef:Ik heb er ook zoeentje, maar probeer eens te kijken wáárom je paard zo doet?
Hij/zij heeft daar vast een reden voor![]()
Mijn vader rijd tegenwoordig extra langzaam en ze zweet helemaal niet meer!
AaronYve schreef:Waar staan die oplossing ikke? Ik zie alleen dat er wordt geadvisserd geen deken om te doen en ergens wordt medegedeeld eens naar de rijstijl te kijken.
Ik weet van mijn paard dat hij gewoon wat angstig is op de trailer, dit is wel gezakt met de jaren.
En hij heeft geen trauma oid, geen slechte ervaringen met trailers.
ikke schreef:Marieke1495 schreef:Ik heb er ook zoeentje, maar probeer eens te kijken wáárom je paard zo doet?
Hij/zij heeft daar vast een reden voor![]()
Mijn vader rijd tegenwoordig extra langzaam en ze zweet helemaal niet meer!
Vorm van die beker echte chocomel op het dashboard? Liefst warm en met slagroom.........AaronYve schreef:Waar staan die oplossing ikke? Ik zie alleen dat er wordt geadvisserd geen deken om te doen en ergens wordt medegedeeld eens naar de rijstijl te kijken.
Ik weet van mijn paard dat hij gewoon wat angstig is op de trailer, dit is wel gezakt met de jaren.
En hij heeft geen trauma oid, geen slechte ervaringen met trailers.
Maar de vraag "waarom doet ie zo" kwam ik nog niet echt tegen. wel of geen dekens voor/tegen het zweten is uiteindelijk het bestrijden van het symptoom "bezweet paard" en niet een oplossing om het paard rustig op de trailer te laten staan!
AaronYve schreef:ikke schreef:Maar de vraag "waarom doet ie zo" kwam ik nog niet echt tegen. wel of geen dekens voor/tegen het zweten is uiteindelijk het bestrijden van het symptoom "bezweet paard" en niet een oplossing om het paard rustig op de trailer te laten staan!
Dat is waar maar er wordt wel gezegd, rij je rustig? Kijk naar eens naar je eigen rij-gedrag.
Ik heb dit probleem dus al jaren gehad en mijn moeder rijd gewoon hartstikke rustig en kalm. We hebben nooit haast en doen alles kalm en beheerst.
Ik vind het dan persoonlijke harstikke knap als jij mij kan vertellen, zonder het paard en de situatie te kennen, waarom hij zweet op de trailer en wat er aan te doen is.
ikke schreef:Hhhhmmm, opvallend. Ook nu weer allerlei "oplossingen" maar niemand die vraagt WAAROM dat het paard zo onrustig is!
WAAROM springt ie de hele trailer door? Het lijkt me zinniger om te proberen erachter te komen waarom ie zo druk is en dat oplossen, dan aan symptoombestrijding te doen.
Blijkens je bericht heb je een half jaar niet meer gereisd met de trailer. Waarom die tijd niet ook ingezet om erachter te komen waarom ie zo druk is??