Poepen in de waterbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melisding

Poepen in de waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 16:29

Oke het is heel knap, maar op de manege waar ik sta zijn er best veel paarden die in hun waterbak poepen. Zelfs de klein b pony's krijgen het voor elkaar, en nee ze hangen niet echt laag.
Weet iemand iets waarmee je het tegen kunt houden?
En het laten liggen is geen optie want dan drinken ze gewoon niet meer.

Balou_k

Re: Poepen in de waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:03

Mijn pony deed dat ook, hij stond toen ik een vrij kleine stal dus dacht dat het daar aan lag (ook veranderd van stal toen)
Echter toen ik stage ging lopen bij een springstal waar ze echt grote stallen hadden kwam het nog regelmatig voor..
Ik geloof niet dat ze het express doen maar waarom :') hebben ze geen erg in zeker?

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:56

Ik denk dat ze het in eerste instantie gewoon echt niet door hebben, tot ze gaan drinken. Maarja het is een beetje balen dat je aankomt en je weet niet hoe lang je paard niet gedronken heeft...

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:58

Haha de mijne dit dit ook geregeld toen ze nog op stal stond. Ik heb geen andere oplossing dan de bakken regelmatig controleren.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:59

Die van mij wil dat incidenteel ook wel eens doen. Geen idee waarom ze het doet, maar vrolijk wordt ze er nooit van dus ik denk niet dat ze het expres doet. Heb wel eens geprobeert iets te verzinnen om het te voorkomen, maar ik heb nog niks gevonden.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:00

Haha schiet dus lekker op :P Nieuw onderzoek onderwerp

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:00

OOw ja ik heb ook zo'n zwijn. Vooral als je er wat later achter komt en het gemixed is met het laagje water wat er nog in stond...Met handschoenen aan die poep eruit scheppen en stiiiiinken.....En mevrouw staat er flemmend bij te kijken _/-\o_
Volgens mij is dat de wraak van onze paarden als ze te hard hebben moeten werken....(dat vind die van mij nogal snel...)

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:04

ik heb geen elektrische drinkbak, maar mijn paard poepte ook steeds in de waterbak, ik heb hem verplaatst. toen ging ze hem steeds omgooien....nu heb ik een paar bakstenen in de drinkbak gedaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:06

Ik ben er van overtuigd dat paarden dat expres doen. :') Ik heb ook twee van die viespeuken staan... _O-

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:13

Hahaha die van mij duwt me iedere x aan de kant als ik het aan het schoonmaken ben. Echt van; ben je nou nog niet klaar?!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:19

Ha ha Dit zijn gewoon paarden die niet in de mest willen staan. Eigenlijk hebben ze een wc'tje nodig maar dat is een beetje lastig.

Schone paarden zijn dit wel!

Nee, ik weet ook niet waarvoor ze dit doen.

LINDY_1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:38

mijn paard doet dat ook regelmatig. maar moet zeggen dat zijn echt periodes zo 2 keer in de week en zo maanden niet. waar het aan ligt geen idee. en de enigste tip die ik heb is veel controleren en de poep met een schepje eruit halen. en de waterbak schoonmaken.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:42

1 van de 4 paarden van mij doet dit ook regelmatig zowel in de waterbak als in de voerbak. En ik weet zeker dat hij dit EXPRES doet. Nee onzin, ik controleer ze meerdere keren per dag, geen idee waarom hij dit doet.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:01

Die van mij heeft laatst in haar voederbak gepoept. :')

Moonlightt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:17

Ik denk dat ze het zelf niet door heeft? Poep er proberen weer uit te halen op de een of andere manier? :)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:22

Hihi, Ahah dus mijn merrie was niet de enige viespeuk hihi. Al moet ik zeggen deed ze het vaker in de voerbak als de drinkbak. Langleve de plastic handschoenen. Waarom ze het doen Joost mag het weten. Denk dat het meestal gewoon lompigheid is hoor (bij die van mij toen zeker)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:50

gebrek aan stal zindelijkheid, deze paarden laten de mest gewoon pakweg vallen waar ze dan ook staan, zal hun een worst wezen waar het neervalt. je kan er helaas niks tegen doen, misschien een idee voor beste idee van nederland!?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:53

Dat deed onze jaarling ook altijd :') Had die heel de dag buiten gestaan, komt ie binnen en een schone stal, en dan kom je even later terug, heeft ie als dank een grote drol in de waterbak achter gelaten :') Gelukkig doet meneer het nu niet meer!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:54

Bij ons wil een dagje laten liggen wel eens werken (bij de paarden die het zeer frequent doen). Paarden snappen dan snel genoeg dat het toch niet zo heel handig is wat ze doen. Sommige doen het er ook echt om.

edit: doe dit met de voerbak sorry, een dag zonder water is wel heel lang.

kianzzz1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:06

Mijn pony (shet) staat altijd in een enorm ruime box, maar toch krijgt hij het altijd voor elkaar om in zijn waterbak te poepen. Ik heb nu gewoon een losse bak opgehangen en daar poept hij dus niet in...gewoon voor de zekerheid dat hij toch te drinken heeft. Wel vreemd zouden ze soms denken dat die waterbak het toilet is hihi :o

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:31

HolyPope schreef:
Ha ha Dit zijn gewoon paarden die niet in de mest willen staan. Eigenlijk hebben ze een wc'tje nodig maar dat is een beetje lastig.

Schone paarden zijn dit wel!

Nee, ik weet ook niet waarvoor ze dit doen.

hahaah een wctje...ik zie het al voor me!

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:37

Boven poepgatniveau hangen? Theoretisch moet het dan toch niet meer lukken....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:38

HolyPope schreef:

Zou je dan niet gewoon een emmer in de hoek van de stal kunnen zetten? :+
Wellicht dat ze hun mest daar dan in deponeren. :')

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 16:01

Een emmer in de stal waar ze dan ook echt in zouden gaan poepen. Wat zou dat heerlijk zijn. Ben je gelijk binnen 5 minuten klaar met mesten :D

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:06

Wij hebben er ook een paar op stal die dat regelmatig doen, ook in de voerbak. Gelukkig poept die van mij altijd linksachter in de hoek, dus dat idee van die emmer van Melisding zal bij die van misschien nog wel kunnen werken ook :')