Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nyntje85 schreef:Mijn paard is nu van huis om beleerd te worden. Ze is nu 1,5 week van huis. Ze wordt 5 dagen per week een kwartiertje gereden en vanaf volgende week een half uurtje 3 a 4 dagen per week. Vinden jullie dat teveel? Waarschijnlijk blijft ze 4 weken van huis. Ik ben van plan haar 3 keer per week te gaan rijden. Natuurlijk in afwachting hoe het gaat. Ik wil graag wedstrijden gaan rijden in de loop van de aankomende winter.
.
Ook in mei beleerd. 1 a 2 keer in de week rijden, soms 3e keer.
Heb nu een 3 jarige tinkermerrie op visite om te beleren. Vandaag begonnen en meteen van helemaal niets gewend naar longeren met zadel/hoofdstel, erop en los stap/draf. Nu bouwen we dat uit, om de dag, in de komende 5 weken en dan gaat ze weer lekker naar huis en komt ze pas volgend jaar april terug om weer op te pakken. Die rust tussendoor doet zo enorm veel goed! En niet eens alleen bij jongere paarden heb ik gemerkt. Ook een volwassen dier (die in de sport loopt) hebben vaak baat bij een paar maanden 'vakantie'.