Ik wil ooit een veulen gaan kopen. Maar dat duurt nog wel een paar jaartjes. Maar dan wil ik er wel voor zorgen dat ik er van alles te weten kan komen over het gedrag van veulens en hoe je ze het best kunt opvoeden ect.
Ik ben een meisje van bijna 14 en ik rij nu bijna 6 jaar dressuur. ik heb nu al een grote D pony van 20. Ik had haar toen ze 18 was.
Ik denk dat ik er nog maximaal 3 jaar mee verder als ik geluk heb. Dan ben ik er denk ik wel te groot voor. Maar dan wil ik als mijn volgens paard een veulen kopen.
Ik weet dat veel van jullie zeggen van doe het nou niet het is heel veel werk enz. En je kunt hem zo verpesten enz. Maar daarom wil ik dus er alles over te weten komen.
Dus ik heb een paar vragen:
1. Kent er iemand hier een boek waar je alles over het gedrag van paarden en veulens te weten kunt komen en hoe je er mee om moet gaan?
2. Ik ga het boek: Het veulen-tipboek kopen om te lezen en leren wat ik nou met mijn veulen zou moeten doen. Heeft iemand deze? Zo ja? Wat is je mening erover?
3. Voor degenen die zelf veulens kopen en opvoeden, wat hebben jullie gedaan om je voor te bereiden? Boeken gelezen, op internet dingen opgezocht, wat anders?
4. Wat zal ik moeten zoeken in een veulen? Ik weet dat die heel ief moet zijn en dat veulens jou vaak uitkiezen. Maar qua ouders wat ze moeten hebben? Ik wil geen heel duur veulen maar wel eentje waar ik dingen mee zuo kunnen bereiken.
5. Tips voor mij waar ik aan zou moeten denken en wat ik zou moeten doen voor en tijdens dat ik een veulen heb.
6. Nog iets anders om even te melden?
Alvast bedankt
Ik ben heel goed voor paarden en wordt niet snel boos. Ik gebruik nooit geweld en dus ook niet meteen met de zweep gaan slaan!!! Ik gebruik mijn lichaamstaal en mijn stem om mijn paard iets te laten doen. Maar bij het rijden gebruik ik ook mijn hulpen maar dan wel goed!-Xxx