Wij hebben een jaarling, die nu erg begint te puberen. Tot mijn grote spijt. Want ik wil nog wel eens wandelen, een beetje 'spelen', dekje opleggen, en natuurlijk borstelen. Vandaag wou ik eens gaan 'wandelen', maar als ik haar mee neem naar de stal om te beginnen te poetsen, gaat het wel goed. Dus lekker gepoetst, helemaal braaf geweest. Later gingen we eventjes 'wandelen'. Maar dit liep uit tot een drama! Zodra we bij de stal weglopen, dan gaat het goed. Maar later als we een eindje weg zijn bij de moeder (staat in stal), dan begind ze al te dribbelen, ik pak haar terug, maar dan gallopeerd ze net zo hard naar de stal terug. Ik loop dus terug naar stal, pak haar weer, geef hem een tikje op z'n neusje, en we gaan nog een keer, Nu wel wat braver, maar blijft wel dribbelen, pak haar weer terug naar stap, en we lopen terug naar stal, deze keer gallopeerde ze niet weg. Dus terug bij de stal uitgebreid beloond (een snoepje, en een klop op haar hals). Dus ik dacht we gaan nog een keer, wij lopen weer weg bij de stal, en je hoor halverwege de wei galloopeerd ze weer terug naar de stal! Toen heb ik de moeder in de wei gezet waar wij aan het 'wandelen' zijn. Ook toen galopeerde ze weg. Heb haar even laten staan bij haar moeder (miss. drinken?), maar nee ze moest niet drinken. Toen nog een keer met moeder en veulen dat rondje gelopen, ik dacht misschien iets engs ofzo, maar nee dat was het niet
. Uiteindelijk is ze vandaag wel 4x weggelopen.Wat doe ik fout?
Wat kan ik hier aan doen?
Volgende keer maar een sterker persoon meenemen.