Wit rondom ogen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

Wit rondom ogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:02

halloo :wave: !!!(ik weet niet of dit hier goed staat!)!!!
ik heb een jaarling welshje, en wat ze ook doet ze heeft altijd zo`n wit randje in haar ogen.. ze is dan niet bang ofzo maar dan staat ze gewoon rustig en dan heeft ze dat gewoon.
maar is dat gewoon hoe ze eruit ziet of is dat iets ander?

voor foto`s zie mijn profiel (ik weet niet of er een duidelijke foto van dat is)
dankje :j

amyz

Re: Wit rondom ogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:07

Heeft mijn Welshje ook :j Weet niet of het ook echt een mensenoog genoemd mag worden.. Ik zie het iig veel bij Welshjes, niks geks dus :D

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:08

oke gelukkig :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:35

Miss had je het al gedaan maar je kan nog even in mn profiel spieken, Biscuit heeft het nog meer dan jouw paardje :) Van voren lijkt ie vaak vreselijk scheel omdat hij bij 1 oog een vrij grote rand wit heeft van voor af gezien en bij t andere oog een heel stuk minder := Enige wat ik wel merk is dat zijn ogen vrij gevoelig zijn maar dat hoeft natuurlijk niet door de witte rand te komen :)

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 11:18

oke :)

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:27

Veel fokkers en sportmensen zeggen dat dat gepaard gaat met een minder fijn karakter.
(Eigenwijs, zelfstandig, temperatmentvol)

Ik betwijfel het :)*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:44

Hihi nou, eigenwijs, zelfstandig en temperamentvol dat klopt wel met mijn pony hoor :=

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:58

Oke, dat is (meestal ;)) juist leuk om mee te werken, naar mijn mening.
Een eigen wil betekend vaak ook meedenkend en slim :))

natural11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:03

hoort er ook wel een beetje bij als je een welsh hebt :D ik vind ze wel leuk!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:07

:j
*\o/* *\o/* *\o/*

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:48

Het is inderdaad een mensenoog. Op zich niets mis mee, maar houd het wel een beetje in de gaten, deze type ogen zijn iets gevoeliger dan het 'normale' oog. Mijn paard heeft geregeld één dik oog, dit is altijd zijn mensenoog.
Mensenoog is wel leuk, het geeft ze wat meer uitdrukking omdat je precies ziet waar ze naar kijken en hoe. :D

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 21:57

Fem_daf schreef:
Het is inderdaad een mensenoog. Op zich niets mis mee, maar houd het wel een beetje in de gaten, deze type ogen zijn iets gevoeliger dan het 'normale' oog. Mijn paard heeft geregeld één dik oog, dit is altijd zijn mensenoog.
Mensenoog is wel leuk, het geeft ze wat meer uitdrukking omdat je precies ziet waar ze naar kijken en hoe. :D

oke haha :) ik vind het er wel grappig uit zien! maar ik zal het in degate houden :)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:59

Wij hebben er ook 2 op stal staan, zijn inderdaad wat aparte paarden :P (wel lief hoor). Kan verder geen kwaad, maar dat had je al begrepen

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 22:05

jep :D

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 22:07

Marieke heeft ook meer wit rondom haar ogen (welsh x arabier). Zit er een beetje in bij die rassen om zo meer expressie te krijgen. Geen zorgen maken :) !

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:16

mijn arabiertje heeft ook. Ze is juist heel makkelijk, maar is wel een figuurtje :P

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:20

Mijn kwpn'er heeft dit ook. Is ook wel een eenkennig beestje met een eigen karakter :D

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:22

Laaavo schreef:
Veel fokkers en sportmensen zeggen dat dat gepaard gaat met een minder fijn karakter.
(Eigenwijs, zelfstandig, temperatmentvol)

Ik betwijfel het :)*

Nou ik kan je bevestigen dat dit niet waar is. Mijn merrie heeft het ook, en is echt een braaf, rustig paard met fijn karakter. :)

joycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 17:21

Dat hebben Welshjes meestal maar als het er niet gezond uitziet zou ik de DA er even bijhalen voor het geval dat.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:26

Wat ik trouwens sowieso kan aanraden is om kamillethee in je kast te hebben :j Gewoon bij de kruitvat oid, even zoeken naar degene met de minste bijproducten zeg maar (ik heb ook hele goedkope van de kruitvat maar zit gewoon niks anders in dan kamille :D ). Zou nmlk goed kunnen dat haar ogen idd wat gevoeliger zijn en dan is kamillethee heel fijn om mee schoon te maken :j Da raadde het mij aan toen Bis ineens met een dik oog stond. Gewoon thee zetten zeg maar en dat af laten koelen, daarmee oog schoonmaken als het dik of ontstoken oid is :) Werkt als een tierelier!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:33

amyz schreef:
Wat ik trouwens sowieso kan aanraden is om kamillethee in je kast te hebben :j Gewoon bij de kruitvat oid, even zoeken naar degene met de minste bijproducten zeg maar (ik heb ook hele goedkope van de kruitvat maar zit gewoon niks anders in dan kamille :D ). Zou nmlk goed kunnen dat haar ogen idd wat gevoeliger zijn en dan is kamillethee heel fijn om mee schoon te maken :j Da raadde het mij aan toen Bis ineens met een dik oog stond. Gewoon thee zetten zeg maar en dat af laten koelen, daarmee oog schoonmaken als het dik of ontstoken oid is :) Werkt als een tierelier!

heel erg bedankt voor de tip! ik zal dit zeker onthouden!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:40

Graag gedaan :D Ik ben er heel erg blij mee iig, want buiten die gevoelige ogen stoot ie zn hoofd ook vreselijk vaak :')

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 20:50

amyz schreef:
Graag gedaan :D Ik ben er heel erg blij mee iig, want buiten die gevoelige ogen stoot ie zn hoofd ook vreselijk vaak :')

oei :O dat is niet handig!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:55

Och... Heb in het begin erg mn best gedaan om hem te leren opletten maar het houdt een keer op := Verder is ie gelukkig alles behalve een brokkenpiloot dus so be it :P

Cinneke1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:55

Mijn welsh heeft dat zo niet echt. Maar wel geregelt onder het rijden dat je wit ziet om zijn oog. Als ik dat zie dan heeft hij pit, zin erin en dan heeft hij oomstreek. Niet gevaarlijk maar echt op een leuke manier. Dus ja.