Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

! Tamadine schreef:Nou ik heb een klein beetje hetzelfde gehad.
Ik ben zelf ook zo van: een dier heb je voor het leven.
Nu was ik van mijn paard afgevallen helemaal aan het begin. Ze is zeer sensibel. Ik durfde er niet meer op te rijden. Nu na een jaar heb ik knoop door gehakt en haar verkocht. Heb echt een super baasje gevonden voor dr. Beter kan niet. En ik heb nu een paard dat wel geschikt is voor me. Het is de beste keuze die ik heb kunnen maken. Zoals ik het lees moet bij jou je paardje ook voor ontspanning zorgen en niet voor spanning ivm niet lekker in je vel (heb ik dus ook, dus weet wel hoe je je voelt). En mijn nieuwe paardje zorgt voor die ontspanning en lol nu. En het scheelt ook heel erg dat ik echt het perfecte huisje voor mn andere paard heb kunnen vinden.

*
, Inmiddels worden ze niet regelmatig gereden en zijn ze mij wat te heftig en ook nog schrikkerig.luckyboy5 schreef:Allereerst bedankt voor de reactie's.
met grondwerk ben ik wel een beetje bezig geweest, maar weet er eigenlijk te weinig vanaf.
aerdenhout ;
ik heb weleens les gehad op een ijslander manege , en daar stap ik zo op een ander paard, eigenlijk sta ik daar heel open voor, zonder angst. ik had idd ook al bedacht om ipv mijn prive lessen een poosje op een ander paard te gaan rijden, maar of dat helpt?
Het paardje heeft idd meer band met mij dan ik met hem.
Het is misschien ook een kwestie van karakter : wat lomp . voor 2 weken terug begon hij naar achter te huppen om mij bij zijn veor weg te krijgen .
Ik moet hem dan weer terrecht wijzen en dat vind ik a. eng en b. vind ik het niet leuk. ik wil een vriendje en niet een paard wat af en toe echt op zn donder moet hebben om te luisteren.
Mijn hond heeft eigenlijk hetzelfde karakter. Ik ben daar eigenlijk best wel goed in , bijvoorbeeld ik kan hem op 100 meter afstand het commando lig geven en dat doet hij. en ik leg hem rustig los voor de supermarkt, hij blijft echt wel. maar dat heeft heel lang heel veel opvoeden gekost, en nog steeds... En dat is nu juist iets waar ik (misschien heel egoistisch) geen energie én geen puf voor heb.
ik heb idd nu weinig zelfvertrouwen , en daarom lukt het me nu niet en levert het alleen maar spanning op ipv plezier .
Maarja , moet ik nu dan met alle stress en spanning met hem aan het werk gaan ? Als ik eerlijk ben denk ik bij de grondadviezen gelijk : stress, oh help en er ook nog mee wandelen, dat is pas eng, dan nog liever erop....
Marion71 schreef:Het advies: niet verkopen. En nu het waarom. Je bent onzeker, weet niet wat je doen moet, hebt geen leiding en dus neemt hij dat. Je zult het je niet kunnen voorstellen, maar jouw probleem kan echt zo zijn opgelost.
Ik ben niet zo nh achtig, maar qua het opstellen van omgangsregels tussen jou en je paard vind ik het echt geweldig. Ik heb geen idee waar je vandaan komt, maar zoek een goede nh instructeur, ga grondwerk en basiswerk met hem doen en je zult zien welke band je eindelijk met je paard kunt hebben.