Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

shilady schreef:Als jejezelf niet veilig voelt niet doen !
Beter eerlijk tegen jezelf zijn en het niet doen dan dat je het toch doet en er meschien iets naars gebeurt
Ik zou gewoon tegen degene zeggen die indeelt dat je niet meer op die pony wil

cissy schreef:Vraag anders eens aan die mensen die wel durven om je daarbij te helpen, wij kunnen dat hiervandaan nl niet inschatten of hij echt gevaarlijk is of alleen maar 'stout'.
XiiaaooNaa schreef:cissy schreef:dat is ook een probleem.,, kinden daar durven ook niet naar binnen..en die mensen daar vinden dat ik dat zelf moet kunnen...Vraag anders eens aan die mensen die wel durven om je daarbij te helpen, wij kunnen dat hiervandaan nl niet inschatten of hij echt gevaarlijk is of alleen maar 'stout'.
sta ik soms daar levenloos een kwartier voor die box XD
Gypsy schreef:Niet de stal in. Dat is het enige stukje wat dit paard voor zichzelf heeft, op een (doorgaans) drukke manege. En dan wandel jij doodleuk zijn persoonlijke ruimte binnen, om hem te storen...
Ik zet paarden het liefst gewoon op de poetsplaats, of voor de stal.
Oké nu heeft mijn paard geen stal dus ik heb het hele probleem eigenlijk niet, maar ik snap wat je bedoelt.
Doe gewoon de deur open, trek z'n aandacht, desnoods met wat lekkers, en wacht tot hij naar jou toekomt.
Mischien doet hij dat niet, dan gewoon zelfverzekerd naar de schoft lopen (niet naar het hoofd, is erg onbeleefd, vervelend) even een aai daar, en als hij z'n hoofd naar je toedraait pakken. Dan gewoon de stal uit en lekker naar de poetsplaats. Z'n stal is zijn stekkie, dus laat dat zo.
Gypsy schreef:Nou, jij betaald, jij bepaalt.
Het is kennelijk niet veilig om het paard in de stal te poetsen, dus ik zou het weigeren. Neem je ouders mee en vertel dat je het of op een andere plek wilt proberen, of dat je graag wilt dat een ander het dier voor je opzadelt, omdat je je nu er niet prettig bij voelt.
Ik wou nog vragen hoe doe je het alsie in de wei staat, maar bij nader inzien, geloof ik niet dat ze daar ooit komen? Verklaart meteen t hele gedrag van het dier.
XiiaaooNaa schreef:Gypsy schreef:Nou, jij betaald, jij bepaalt.
Het is kennelijk niet veilig om het paard in de stal te poetsen, dus ik zou het weigeren. Neem je ouders mee en vertel dat je het of op een andere plek wilt proberen, of dat je graag wilt dat een ander het dier voor je opzadelt, omdat je je nu er niet prettig bij voelt.
Ik wou nog vragen hoe doe je het alsie in de wei staat, maar bij nader inzien, geloof ik niet dat ze daar ooit komen? Verklaart meteen t hele gedrag van het dier.
Haha idd,, ik denk er al heel lang over om daar weg te gaan!!
Soms gaan er paarden naar de wei, en het erge hier is dat ze heel af en toe als het paard toch 'dood' gaat/moet, dan gaat hij naar de slacht!
Ik ga denk ik wel weg hier,, ik rij al 6 jaar en ben nog nooit buiten geweest!!!!
Wel met andere manege 's maar nog nooit met deze!!!!!!!!
En ze geven slecht les!!
Ik heb me keuze denk ik al gemaakt!! ^^
Prisca schreef:paar rvagen:
1 Wat is zijn verleden waarom hij zo boos is op stal? (mishandeling, voernijd enz...)
2 Hoe is bij buiten zijn stal?
3 Waarom plaag je het dier om op stal te blijven opzadelen?.
4 Als hij weet dat jij bang bent geeft dat verkeerde communicatie waar hij angst/bang/agressief op kan reageren?.
NEE ik ben niet bang om een bang/angst/agressief paard te benaderen MAAR..ik zal nooit de stal inlopen ik zal hem altijd naar mij laten komen. Dit is zijn terrein een plek waar hij zich veilig in moet voelen schijnbaar is hij dat niet dan val je (in zijn ogen) hem ook nog eens aan. Door in de deur opening te wachten tot hij komt en jij rustig en vriendelijk blijft praten zal hij ook rust vinden en niet fel meer reageren. Dit kan werk van maanden zijn maar werk wel.
Heb zelf zo'n paard gehad nadat ik hem leerde begrijpen kwam het ook terug. Hij begreep dat ik hem niet aanviel en ik bij hem. Uit nieuwsgierigheid kwam hij iedere dag sneller naar mij toe en kon ik zijn halster omdoen. Uit stal was voor hem feest en een compleet ander dier.

xxx
SaarLoveBo schreef:ik zou er goed over nadenken want zou je dan alleen weg gaan door dat paard ?![]()
ik bedoel dat paard is het helemaal niet waard als je door hem weggaat! toch ?!
maar je moet het natuurlijk zelf weten! succes!!!
SaarLoveBo schreef:okee nee ik dacht dat paard is het toch niet waard!
maar als je het niet leuk vind ( aan al die redenen te zien zou ik het ook niet leuk vinden hoor! )
is het zonde om er nog voor te betalen want goedkoop is paardrijden niet!
ik zou dan gewoon een leuke fnrs manege zoeken ( want die organiseren meestal ook wedstrijdjes ) en kijken of je het daar leuker vind!
ik stuur je wel ff een privebericht dan noem ik er wel een paar !
liefs