Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarkusHaifa1 schreef:Hey,ik heb twee paardjes. Waarvan 1 merrie van bijna 5 jaar. Ze is helemaal zadelmak dus beginnen we met springen,maar telkens als ik met haar naar een sprongetje rijdt van uit een bocht,gaat ze enorm met haar kop schudden! Echt super irritant! En ze rijdt met Martingaal,dus daar ligt het niet aan...weten jullie raad?
charmedxlove schreef:mischien een balans probleempje dat deed die van mij ook
dan is ze mischien er nog niet klaar genoeg voor voor het springen of ze heeeft een groot ego dat betekent dat zei gaat schudden omdat zy de controle wilt. met longeren net zo wand jij hebt haar dan beet en ze kan nergens heen behalve dan naar jou luisteren dar vind ze neit leuk gaat ze het op een andere manier proberen door te schudden met der hoofd.
erg consequent proberen te zijn bij mij ging het daaorm over ;;
ze dult geen andere paarden in haar buurt behalve mijn andere pony.. maar wat moet ik nu doen om dat te stoppen? want het zit wss in haar natuur... Laaavo schreef:Mischien moet je juist je harnachement helemaal strippen... Alle riepjes eraf totop het kopstuk en de frontriem. Dan ook nog de martingaal eraf. Mischien helpt dat...
Het zou natuurlijk ook kunnen dat hij tandproblemen heeft????
Fem_daf schreef:Dat heb je netjes gedaan in een paar dagen, wat heb je gedaan?
caramel0123 schreef:ik wil zo erg graag leren springemaar ik durf niet want ik heb z'on verhaaltjes gehoord met sterfgevallen enzoo